kpb

Dojrzałe kino - Obława



Kino Pod Baranami zaprasza wszystkich Dojrzałych Widzów na cykl seansów DOJRZAŁEGO KINA.

W środowe przedpołudnia prezentujemy wybrany film z bieżącego repertuaru. Pani red. Maria Malatyńska w swojej przedmowie nakreśla ciekawe aspekty oglądanego filmu, a oczekiwanie na seans umila słodki poczęstunek, kawa i herbata. Dojrzałe Kino to niepowtarzalne okazja do spotkania w miłym gronie i dyskusji o dobrym kinie.

Dojrzałe kino, jak dojrzałe wino - to pełnia smaku!

Projekcji filmu tradycyjnie towarzyszyć będzie rozmowa przy kawie i herbacie.

Bilety dla seniorów: 12 zł
.



środa, 24 października 2012, godz.
11.00

OBŁAWA | OBŁAWA
reż. Marcin Krzyształowicz, Polska 2012, 92’

Gdynia Film Festival 2012: SREBRNE LWY
nagroda za montaż
Nagroda Stowarzyszenia Kin Studyjnych i Lokalnych

Trzymający w napięciu thriller wojenny.
Najbardziej poruszający polski film roku.
Laureat Srebrnych Lwów festiwalu w Gdyni.

Film ukazuje prawdziwe oblicze okupacji z perspektywy partyzanta, który zmaga się nie tylko z Niemcami, ale także zdrajcami w polskich szeregach i - co najtrudniejsze - własną, mroczną przeszłością.

Jak zapewnia obsadzony w głównej roli Marcin Dorociński - laureat nagrody dla najlepszego aktora na ostatnim Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych za rolę w Róży: Obława to niezwykła historia o sile i słabości charakteru zwykłych ludzi".

W doborowej obsadzie, obok Dorocińskiego, świetny Maciej Stuhr (33 sceny z życia), który debiutuje jako czarny charakter, Weronika Rosati w kreacji skrajnie odmiennej od jej wizerunku, oraz odkrywająca również nowe wcielenie Sonia Bohosiewicz (Wojna polsko-ruska, 80 milionów). Na drugim planie Obławy pojawiają się też Andrzej Zieliński oraz - trudni do rozpoznania - Anna Guzik i Alan Andersz.

Obława to opowieść o zdradzie i zemście, o winie, karze, poczuciu honoru i wierności. Nie ma tu martyrologicznego patosu i pomnikowego bohaterstwa. Są za to krwiste postaci i mocna intryga" - mówi Marcin Krzyształowicz, scenarzysta i reżyser, obiecując widzom finał, którego nikt nie zdoła wcześniej przewidzieć.

„Rola Dorocińskiego jest jeszcze lepsza niż w Róży." Interia
„Świetne kino, mocne i drapieżne." Libertas Film Magazine (LFM)




Partnerzy:


archiwum