kpb

studencki Nocny Klub Filmowy - Plemię

STUDENCKI NOCNY KLUB FILMOWY
Plemię, reż. Myrosław Słaboszpyckyj
czwartek, 14 maja 2015, godz. 22.30



W czwartek, 14 maja, o godzinie 22.30 Kino Pod Baranami zaprasza studentów na przedpremierowy pokaz filmu Plemię - pokazywanego i nagradzanego na dziesiątkach festiwali filmowych dzieła Myrosława Słaboszpyckiego będącego wstrząsającą historia, która robi ogromne wrażenie, choć opowiedziana jest jedynie obrazem i językiem migowym.



Studencki Nocny Klub Filmowy to inicjatywa Kina Pod Baranami skierowana do studentów, którzy w każdy czwartek wieczorem spotykają się w kinie, żeby wspólnie oglądać premierowe filmy i dyskutować o nich do późnych godzin nocnych. Przed projekcją można napić się kawy, a w trakcie dyskusji posilić kanapką. Wszystko wliczone jest w cenę biletu.

Spotkania prowadzą studenci krakowskich uczelni - wybierają repertuar, przygotowują i wygłaszają wprowadzenie do filmu, moderują dyskusję. Każdy student może zostać gospodarzem. Najbardziej aktywni uczestnicy nagradzani są darmowymi biletami do Kina Pod Baranami.

5 pieczątek z Nocnikowego pokazu, daje 6 wejście na Nocnik gratis.

Za okazaniem biletu z nocnikowego seansu
- bania za free w Betel Klub
(Pl. Szczepański 3).


Strona sNKF na Facebooku .
Twitter - TUTAJ.


BILETY dla studentów: tylko 10 zł


PLEMIĘ | PLEMYA
reż. Myrosław Słaboszpyckyj, Ukraina/Holandia 2014, 127’

Niesłyszący Siergiej zaczyna naukę w szkole dla głuchoniemych. Przenosi się do internatu. W nowym miejscu musi odnaleźć swoje miejsce w hierarchii narzuconej przez organizację zwaną Plemieniem - szkolną sieć uwikłaną w działalność przestępczą i prostytucję. Chłopak przekonuje się na własnej skórze o bezwzględności zasad, którymi kierują się osoby w Plemieniu. Przemoc, napady, prostytucja - tak wygląda ich codzienność.

Aby zostać przyjętym w poczet członków Plemienia, a tym samym awansować w społecznej hierarchii, trzeba wykazać się zdolnościami w łamaniu prawa. Biorąc udział w kilku udanych kradzieżach, Siergiej zapracowuje na nową, lepszą pozycję - zostaje alfonsem. Ma teraz pod opieką dwie dziewczyny, obsługujące nocą kierowców ciężarówek. Szybko zakochuje się w jednej z nich. Problem polega jednak na tym, że jego wybranka jest także dziewczyną szefa. Mimo to, bohaterowie spotykają się potajemnie i zostają kochankami. Łamiąc w ten sposób kodeks Plemienia, stawiają się w sytuacji bez wyjścia.

Reżyser niezwykle dosadnie odmalowuje brutalny świat, używając do tego jedynie ciszy i języka migowego. Jego film wzbudził zachwyt krytyki, która już okrzyknęła go arcydziełem kina minimalistycznego. Ten nagrodzony na prestiżowym festiwalu w Cannes portret młodzieży pozbawionej pozytywnych wzorców zachowania nikogo nie pozostawi obojętnym.

Reżyser o filmie: Oddanie hołdu kinu niememu było od dawna moim wielkim marzeniem. Chciałem zrobić film, który może być zrozumiały, chociaż nie pojawia się w nim ani jedno słowo. Nie chodziło mi o utrzymany w stylistyce europejskiego kina egzystencjalnego artystyczny obraz, w którym bohaterowie będą milczeć przez pół filmu. W niemym kinie aktorzy przecież wcale nie milczą. Ich słowa są aktywnie przekazywane przez ich język ciała. Mogli swobodnie wyrażać swoje emocje i uczucia, mimo że pozostawali niemi. Nie jest przecież przypadkiem, że większość gwiazd kina niemego wywodziła się z pantomimy. Właśnie dlatego zawsze zależało mi na nakręceniu filmu poświęconego osobom głuchoniemym, w którym to, co mówią, nie jest wyrażone ani jako słowo, ani jako plansza z napisami.

Efekt przeszedł najśmielsze oczekiwania.
Filmweb.pl
Jeden z najoryginalniejszych głosów w kinie ostatnich lat. Onet.pl
Wyrazisty i prowokujący. IndieWire
Nie da się przestać o nim myśleć. The Guardian





PARTNERZY:

              

  


PATRONI:

      

    

archiwum