kpb

Dobry Wieczór Filmowy: Dźwięki Muzyki na bis

Dźwięki Muzyki to cykl Krakowskiego Festiwalu Filmowego prezentujący muzyczne filmy dokumentalne.

W ramach przeglądu festiwalowego zapraszamy na Dobry Wieczór Filmowy: Dźwięki Muzyki na bis!

Pokażemy dwa dokumenty.

Prezentowany na ubiegłorocznym festiwalu, GEORGE MICHAEL: INNA HISTORIA i tegoroczny RIZE.

Pokaz odbędzie się w piątek, 6 lipca, początek o 20.45!

BILET na oba filmy:  tylko 20 zł!

Lub bilety na poszczególne filmy:
George Michael: Inna historia: 15 zł (normalny), 13 zł (ulgowy)
Rize: 15 zł (normalny), 13 zł (ulgowy)


Kolejność filmów:

godz. 20.45
GEORGE MICHAEL: INNA HISTORIA | GEORGE MICHAEL: A DIFFERENT STORY
reż. Southan Morris, Wielka Brytania 2005, 100'

George Michael: Inna historia, reż. S. Morris

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o George’u Michaelu, plus to, o co nigdy nie odważylibyście się zapytać.

Ikona popkultury w swoistej spowiedzi, w czasie której wyznaje kolejne grzechy i sama udziela sobie rozgrzeszenia. A wszystko to na naszych oczach. Prawdziwy George Michael, mały chłopiec z przedmieść Middlesex, wzruszający piosenkarz śpiewający na koncercie w hołdzie Freddiemu Mercury’emu w chwili, kiedy umierał na AIDS jego własny kochanek, skonfundowany, zmieszany człowiek, który spotyka się, po 20 latach, z partnerem z Wham. Wciągające i fascynujące, nawet jeśli jedyną piosenką z jego repertuaru, którą kochacie, jest Freedom.

Opowieści towarzyszą najbardziej znane utwory piosenkarza - fragmenty koncertów i teledysków, sceny z wręczania nagród Grammy itp. W filmie występują również takie gwiazdy muzyki pop jak Mariah Carey, Sting, Elton John, Geri Halliwell, Boy George czy Andrew Ridgeley (były wokalista grupy Wham!).

godz. 22.30
RIZE
| RIZE
reż. David Lachapelle, USA/Wielka Brytania 2005, 86’

Rize, reż. David Lachapelle

Krumping to nowy trend taneczny, który stał się popularny w środowisku czarnoskórych hiphopowców z Los Angeles. Film pokazuje rzesze młodych ludzi, dla których taniec stał się pomysłem na życie i szansą na uniknięcie przestępczego świata. W dokumentalnym materiale reżyser - słynny fotograf - potrafił zachować swój charakterystyczny przeestetyzowany styl.

archiwum