Klub Wysokich Obcasów: Portret kobiety w ogniu (przedpremierowo!)
Klub Wysokich Obcasów:
Portret kobiety w ogniu (reż. Alex Holmes)
- pokaz przedpremierowy
czwartek, 17 października 2019, godz. 20.45
Kino Pod Baranami
W czwartek, 17 października, wspólnie z „Wysokimi Obcasami” - magazynem Gazety Wyborczej - zapraszamy na przedpremierowy pokaz filmu francuskiej reżyserki, Céline Sciammy Portret kobiety w ogniu - subtelny, a przy tym ognisty melodramat to pochwała kobiecego spojrzenia i jego imponujący manifest.
Z numerem „Wysokich Obcasów” wydanym 3 sierpnia 2019 roku - zniżka na bilet.
Czasem burzliwa, jak ocean u wybrzeży Bretanii, czasem intymna, jak cisza panująca w malarskiej pracowni; relacja pomiędzy obiema kobietami przyjmie nieoczekiwany kierunek. Arystokratkę i artystkę połączy wspólna tajemnica. Ta mistrzowsko poprowadzona opowieść o zakazanym uczuciu działa jak iskra, rozpalając wyobraźnię widowni. Zmysłowy, romantyczny, a zarazem drapieżny, Portret kobiety w ogniu umyka melodramatycznym kliszom – przede wszystkim dzięki pełnokrwistym, odważnym bohaterkom, które rzucają wyzwanie swoim czasom.
Polska premiera filmu: 18 października 2019
ZNIŻKA:
Z numerem „Wysokich Obcasów” wydanym 12 października 2019
- bilet w cenie 13 zł.
BILETY:
23 zł (normalny)
16 zł (ulgowy)
15 zł (klubowy)
13 zł - za okazaniem numeru „Wysokich Obcasów” z 12 października 2019
O FILMIE:
PORTRET KOBIETY W OGNIU | PORTRAIT DE LA JEUNE FILLE EN FEU
(Céline Sciamma) FR 2019, 119’
MFF w Cannes 2019: Złota Palma - najlepszy scenariusz, Queer Palm
MFF w Toronto 2019: Nagroda Festiwalowa w sekcji 'Prezentacje Specjalne' - nominacja
Opowieść o miłości wyprzedzającej swój czas i intymnej więzi zdolnej przełamać niejedno tabu, ubiera w kostium – akcja rozgrywa się w Bretanii w 1770 roku – jak najbardziej współczesne pragnienia i uczucia. Bohaterkami filmu są szykowana do aranżowanego małżeństwa arystokratka Heloiza oraz przybyła z Paryża malarka, Marianna. Ta druga ma namalować portret tej pierwszej, ale w sekrecie: Heloiza nie chce bowiem pozować, buntując się w ten sposób przeciwko przymusowemu zamążpójściu. Marianna dyskretnie obserwuje swoją modelkę, intensywnie tworzy, ale niszczy kolejne wersje obrazu. Czuje, że nie pozna prawdziwego oblicza młodej kobiety tak długo, jak sama będzie ukrywać własne.
ZWIASTUN: