kpb

Letnie Tanie Kinobranie 2020: tydzień 1.

LETNIE TANIE KINOBRANIE
14. wakacyjny festiwal filmowy

w Kinie Pod Baranami
3 lipca - 27 sierpnia 2020

 

TYDZIEŃ 1. (3 - 9 lipca): K jak KOBIETA

 

// KINOBRANIE - 14. Summer Film Festival at Kino Pod Baranami
July 3 - August 27, 2020

 


 

K jak kilka aktorskich Oscarów. K jak klasyka literatury brytyjskiej. K jak okrutna królowa kier. K jak Koreeda, mistrz delikatności. Po prostu: K - jak kobieta.

W piątek, 3 lipca, rusza 14. wakacyjny festiwal filmowy Letnie Tanie Kinobranie. Podczas pierwszego tygodnia przeglądu – który potrwa do końca sierpnia – na ekranie zagoszczą m.in. Maggie Smith, Audrey Hepburn, Renée Zellweger, Julianne Moore, Trine Dyrholm i Anya Taylor‑Joy. Bilety w cenie 9 zł.

 
14. edycję Letniego Taniego Kinobrania zainicjują ekranowe spotkania z niezwykłymi, filmowymi bohaterkami. Kobietami przez duże K, ucieleśniającymi zachwycające bogactwo kina.

 
Specjalne miejsce podczas pierwszego tygodnia przeglądu zajmą wielkie gwiazdy – Audrey Hepburn, która pojawi się w legendarnym Śniadaniu u Tiffany’ego oraz Judy Garland, zyskująca w oscarowej Judy twarz Renée Zellweger. Towarzyszyć im będzie uhonorowana przez brytyjską królową tytułem szlacheckim, Maggie Smith. Pojawi się ona na ekranie w kameralnym i wzruszającym dramacie Dama w vanie, który opowiada o pewnej ekscentrycznej staruszce oraz jej problematycznym domu na kółkach.

 
Historia mieszkającej w przyczepie starszej pani, została oparta na książce Alana Bennetta pod tym samym tytułem. Literacki rodowód mają także dwie inne postaci z pierwszego tygodnia Kinobrania. Pierwsza z nich, to tytułowa bohaterka najnowszej adaptacji powieści Jane Austen Emma – błyskotliwa dziewczyna (znakomita Anya Taylor-Joy) ze skłonnością do miłosnych intryg. Opisana w książce Lisy Genovy historia lingwistki, tracącej stopniowo pamięć na skutek postępującej choroby Alzheimera, stała się za to podstawą filmu Motyl. Still Alice. Postać naukowczyni, której codzienność zaczyna wymykać się spod kontroli, przejmująco kreuje nagrodzona za tę rolę Oscarem Julianne Moore.

 
Różnorodność filmowych bohaterek podkreśla ich zróżnicowane pochodzenie. Petrunia (Bóg istnieje, a jej imię to Petrunia) mieszka w małej macedońskiej miejscowości, gdzie co roku organizowany jest rytuał wyławiania krzyża, przeznaczony wyłącznie dla mężczyzn. A co stanie się, jeśli szczęśliwym nurkującym okaże się kobieta? Anne, skandynawska bohaterka Królowej Kier, grana przez Trine Dyrholm, również wprowadza niemały zamęt w ustalonym porządku społecznym. Ta stateczna matka, żona i prawniczka nawiązuje bowiem romans z nastoletnim pasierbem.

 
Nie wszystkim emocjom dane jest ujrzeć światło dzienne. Niektóre są skrzętnie ukrywane w mroku, otaczane woalem tajemnicy. Strategię tę dobrze znają dwie, mierzące się spojrzeniami bohaterki Portretu kobiety w ogniu. Ten rozgrywający się na francuskiej, odciętej od świata wyspie dramat, pod maską powściągliwości ukrywa ocean buzujących uczuć. Trudne, wojenne przeżycia ma za sobą tytułowa Wysoka dziewczyna z filmu Kantemira Bałagowa. Mieszkająca w zniszczonym Leningradzie i pracująca w przygnębiającym, odrapanym szpitalu dziewczyna, jest cicha i lękliwa. Głęboko ukrywa swoją traumę oraz trudne doświadczenia z przeszłości, lecz uważne spojrzenie w jej puste oczy pozwala zobaczyć przerażającą prawdę.

 
Pozaeuropejski wymiar pierwszemu tygodniowi Kinobrania, nadadzą uznani filmowi autorzy. Kanadyjczyk Xavier Dolan, niegdyś uwielbiany przez canneński festiwal młodociany geniusz, a obecnie uznany twórca o dużej renomie, przypomni o swoim wyjątkowym stylu za sprawą filmu Mama ze znakomitymi rolami Anne Dorval, Suzanne Clément i Antoine’a Oliviera Pilona. W poświęconym kobiecym bohaterkom tygodniu nie mogło zabraknąć także japońskiego „mistrza delikatności”, Hirokazu Koreedy. Jego Nasza młodsza siostra to skupiająca się wokół postaci czterech tytułowych sióstr historia o odbudowywaniu zerwanych więzi, pełna czułego spojrzenia na rzeczywistość.


K jak Kobieta to także tytuł specjalnej kolekcji siedmiu filmów online, dostępnych od 3 lipca w wirtualnej sali Kina Pod Baranami, na www.e-kinopodbaranami.pl. To zestaw, w którym muzyczne brzmienia plączą się z radosnym śmiechem, a trudne życiowe decyzje przerywane są przez dowody kobiecej solidarności.

Kobiety w tej kolekcji to wyraziste, silne bohaterki. Kochające, stawiające czoła przeciwnościom, szukające swojego miejsca w życiu. Trzykrotnie nominowana do Złotego Globu Sonia Braga w filmie Aquarius próbuje ocalić swój dom i swoje wspomienia. O poprawę swojej sytuacji walczy młoda ciężarna Sofia, której w rodzinnym Maroku grozi kara więzienia. W Dokąd teraz? Nadine Labaki kobiety są siłą jednoczącą prowadzących ze sobą wojnę mężczyzn. Specjalne miejsce w kolekcji zajmuje charyzmatyczna (i tym razem stojąca przed kamerą!) Greta Gerwig, dająca dowody swojego aktorskiego talentu w Planie Maggie i Frances Ha. Wielbiciele muzyki powinni koniecznie zwrócić uwagę na dokument O krok od sławy, który odkrywa historie genialnych chórzystek, pozostających w nieustannym cieniu wielkich gwiazd oraz biograficzny film Dalida. Skazana na miłość poświęcony postaci słynnej królowej disco.

Filmy w tej kolekcji do zobaczenia za 9 zł w okresie 3-9 lipca! (po tym czasie filmy będą dostępne w e-kinie w regularnej cenie).

 

BILETY: 9 zł
Z wyjątkiem 5 STRZAŁÓW W 10 (5 hitów po 10 zł)
- filmy oznaczone ikonką

Zbieraj KINO!
Każdy obejrzany film w ramach festiwalu to jeden stempel.
8 stempli to 1 bilet gratis na film festiwalu!
Nie dotyczy seansów online.


Filmy w oryginalnych wersjach językowych z polskimi napisami.
Wybrane polskie i zagraniczne filmy również z angielskimi napisami.


W Pizzerii Vicenti (wszystkie lokalizacje) - dla widzów Kinobrania (za okazaniem biletu kinowego) - 15% zniżki.

 
Oficjalny hasztag festiwalu: #Kinobranie2020

Jesteś poza Krakowem? Weź udział w Kinobraniu online!
Dodatkowe tytuły zebrane w cykle tematyczne dostępne będą na
www.e-kinopodbaranami.pl.

 

PROGRAM:

TYDZIEŃ 1. (3-9 lipca): K jak KOBIETA

BÓG ISTNIEJE, A JEJ IMIĘ TO PETRUNIA
| GOSPOD POSTOI, NEJZINOTO IME E PATRUNIJA
(T. S. Mitevska) MK/BE/SI/FR/HR 2019, 100'
MK

piątek, 3 lipca, g. 15.15 // Friday, July 3, 3.15 p.m.
wtorek, 7 lipca, g. 18.45 // Tuesday, July 7, 6.45 p.m.
środa, 8 lipca, g. 13.30 // Wednesday, July 8, 1.30 p.m.
czwartek, 9 lipca, g. 21.30 // Thursday, July 9, 9.30 p.m.


DAMA W VANIE | THE LADY IN THE VAN
(Nicholas Hytner) GB 2015, 104'
EN

sobota, 4 lipca, g. 16.30 // Saturday, July 4, 4.30 p.m.
niedziela, 5 lipca, g. 18.15 // Sunday, July 5, 6.15 p.m.
poniedziałek, 6 lipca, g. 16.00 // Monday, July 6, 4 p.m.
wtorek, 7 lipca, g. 15.15 // Tuesday, July 7, 3.15 p.m.


EMMA | EMMA
(Autumn de Wilde) GB/US 2019, 132'
EN

sobota, 4 lipca, g. 13.30 // Saturday, July 4, 1.30 p.m.
niedziela, 5 lipca, g. 15.15 // Sunday, July 5, 3.15 p.m.
poniedziałek, 6 lipca, g. 18.15 // Monday, July 6, 6.15 p.m.
wtorek, 7 lipca, g. 16.00 // Tuesday, July 7, 4 p.m.


JUDY | JUDY
(Rupert Goold) GB 2019, 118’
EN

sobota, 4 lipca, g. 15.00 // Saturday, July 4, 3 p.m.
wtorek, 7 lipca, g. 13.30 // Tuesday, July 7, 1.30 p.m.
środa, 8 lipca, g. 21.00 //
Wednesday, July 8, 9 p.m.
czwartek, 9 lipca, g. 18.00 // Tuesday, July 9, 6 p.m.


KRÓLOWA KIER | DRONNINGEN
(May el-Toukhy) DK/SE 2019, 127'
DK/SE

piątek, 3 lipca, g. 15.45 // Friday, July 3, 3.45 p.m.
sobota, 4 lipca, g. 23.15 //
Saturday, July 4, 11.15 p.m.
poniedziałek, 6 lipca, g. 21.00 //
Monday, July 6, 9 p.m.
środa, 8 lipca, g. 15.00 // Wednesday, July 8, 3 p.m.


MAMA | MOMMY
(Xavier Dolan) CA 2014, 140’
FR

piątek, 3 lipca, g. 17.30 // Friday, July 3, 5.30 p.m.
wtorek, 7 lipca, g. 17.30 //
Tuesday, July 7, 5.30 p.m.
czwartek, 9 lipca, g. 13.30 // Thursday, July 9, 1.30 p.m.


MOTYL. STILL ALICE | STILL ALICE
(Richard Glatzer, Wash Westmoreland) US/FR 2014, 99'
EN

piątek, 3 lipca, g. 13.30 // Friday, July 3, 1.30 p.m.
sobota, 4 lipca, g. 21.00 //
Saturday, July 4, 9 p.m.
niedziela, 5 lipca, g. 21.30 // Sunday, July 5, 9.30 p.m.

poniedziałek, 6 lipca, g. 15.15 // Monday, July 6, 3.15 p.m.


NASZA MŁODSZA SIOSTRA | UMIMACHI DIARY
(Hirokazu Kore-eda) JP 2015, 128'
JP

sobota, 4 lipca, g. 17.30 // Saturday, July 4, 5.30 p.m.
niedziela, 5 lipca, g. 13.30 // Sunday, July 5, 1.30 p.m.
czwartek, 9 lipca, g. 18.45 // Thursday, July 9, 6.45 p.m.


PORTRET KOBIETY W OGNIU | PORTRAIT DE LA JEUNE FILLE EN FEU
(Céline Sciamma) FR 2019, 119’
FR

piątek, 3 lipca, g. 21.15 // Friday, July 3, 9.15 p.m.
poniedziałek, 6 lipca, g. 17.45 // Monday, July 6, 5.45 p.m.
środa, 8 lipca, g. 18.15 // Wednesday, July 8, 6.15 p.m.
czwartek, 9 lipca, g. 16.15 // Thursday, July 9, 4.15 p.m.


ŚNIADANIE U TIFFANY'EGO | BREAKFAST AT TIFFANY'S
(Blake Edwards) US 1961, 115'
EN 

niedziela, 5 lipca, g. 19.00 // Sunday, July 5, 7 p.m.
poniedziałek, 6 lipca, g. 13.30 // Monday, July 6, 1.30 p.m.
wtorek, 7 lipca, g. 21.00 // Tuesday, July 7, 9 p.m.
środa, 8 lipca, g. 15.45 // Wednesday, July 8, 3.45 p.m.


WYSOKA DZIEWCZYNA | BEANPOLE | DYLDA
(Kantemir Bałagow) RU 2019, 130'
RU (with English subtitles)

piątek, 3 lipca, g. 18.30 // Friday, July 3, 6.30 p.m.
niedziela, 5 lipca, 16.15 // Sunday, July 5, 4.15 p.m.

środa, 8 lipca, g. 17.45 // Wednesday, July 8, 5.45 p.m.
czwartek, 9 lipca, g. 15.00 // Thursday, July 9, 3 p.m.

 

 

 

 

 

 

 

 

archiwum