Letnie Tanie Kinobranie 2020: tydzień 4.
14. wakacyjny festiwal filmowy
w Kinie Pod Baranami
3 lipca - 27 sierpnia 2020
TYDZIEŃ 4. (24 - 30 lipca): W jak WYZWANIE
// KINOBRANIE - 14. Summer Film Festival at Kino Pod Baranami
July 3 - August 27, 2020
W jak wielkie nazwiska: DiCaprio, Pitt, Pacino, Tarantino. W jak wizja wojny Sama Mendesa. W jak niewidomy wirtuoz fortepianu. W jak Whiplash. W jak wyprawa w kosmos. Po prostu: W - jak wyzwanie.
W piątek, 24 lipca, w Kinie Pod Baranami rozpocznie się czwarty tydzień wakacyjnego festiwalu filmowego Letnie Tanie Kinobranie. Tym razem, prezentowane filmy pełne będą wyzwań - balansujących na granicy prawa, wymagających od bohaterów prawdziwego mistrzostwa oraz związanych z walką o dziejową sprawiedliwość. Na ekranie m.in.: Eddie Redmayne, Nicole Kidman, Maja Ostaszewska, Amy Adams, Christian Bale, Jennifer Lawrence, Bradley Cooper, Charlize Theron, Margot Robbie (w dwóch filmach!), Dawid Ogrodnik. Bilety w cenie 9 zł.
„Challenge… accepted!” – zdają się mówić bohaterowie czwartego tygodnia Letniego Taniego Kinobrania, dla których nie ma rzeczy niemożliwych. Niezależnie czy chodzi o wyczerpujący trening, szaleńczy wyścig z czasem czy protest przeciwko niesprawiedliwościom – protagoniści zgromadzonych w tym tygodniu filmów nieugięcie dążą do celu, nawet jeśli cała rzeczywistość stara się im w tym przeszkodzić.
O mistrzostwo w grze na perkusji walczy młody Andrew (Miles Teller), ćwiczący pod bezwzględnym okiem mentora-oprawcy (oscarowa rola J.K. Simmonsa) w brawurowym filmie Whiplash Damiena Chazelle’a. W serialu tego reżysera, The Eddy, niedawno zagrała Joanna Kulig. Grany przez Dawida Ogrodnika niewidomy pianista z Ikara. Legendy Mietka Kosza co prawda nie musi mierzyć się z surowym pedagogiem, ale nie oznacza to, że jego życie jest usłane różami. Gardzący jazzem ponury PRL rzuci mu pod nogi niejedną kłodę. Wszystko o morderczych treningach wie za to Sarah (Eva Green), która w Proximie przygotowuje swoje ciało do nieludzkich warunków przestrzeni kosmicznej.
W myśl hasła Black Lives Matter, o lepsze jutro dla czarnoskórych Amerykanów walczy Martin Luther King Jr., który rzucając wyzwanie niesprawiedliwościom, organizuje w 1965 roku słynny przemarsz z Selmy do Montgomery w Alabamie. Zmowę milczenia wśród pracowników Fox News łamie Gretchen Carlson (Nicole Kidman), która oskarża swojego potężnego przełożonego Rogera Ailesa o molestowanie seksualne. O tym, jak na ten pozew zareagowały władze stacji i pozostałe pracownice (w ich rolach m.in. Charlize Theron i Margot Robbie), można przekonać się oglądając Gorący temat. Po zupełnie przeciwnej stronie świata o swoje przekonania walczy Halla, która w filmie Kobieta idzie na wojnę rzuca wyzwanie potężnemu koncernowi, stanowiącemu zagrożenie dla islandzkiego środowiska.
Z dosłowną walką mają do czynienia młodziutcy bohaterowie 1917 Sama Mendesa, zachwycającego widowiska przedstawiającego dwóch brytyjskich szeregowców, którzy u schyłku pierwszej wojny światowej otrzymują ryzykowną misję, od której zależy życie ich towarzyszy. W rolach epizodycznych istna plejada gwiazd: Mark Strong, Andrew Scott, Colin Firth, Benedict Cumberbatch i Richard Madden. W całkowicie inny sposób militarne zmagania przedstawia poruszająca japońska animacja Grobowiec świetlików Isao Takahaty – współtwórcy słynnego studia Ghibli. To piękna, lecz przepełniona smutkiem opowieść o rodzeństwie starającym się przeżyć czasy wojennej zawieruchy.
Któż lepiej zna się na wyzwaniach niż ci działający poza prawem, nieustannie wymykający się karzącej ręce sprawiedliwości? American Hustle to istna parada oszustów w gwiazdorskiej obsadzie (Christian Bale, Bradley Cooper, Amy Adams, Jeremy Renner, Jennifer Lawrence). Skomplikowana sieć kłamstw, tajne służby, skorumpowani politycy, potężni lobbyści i okrutna mafia – to świat, który przed widzem rozpościera reżyser filmu, David O. Russell. W pokrewnej rzeczywistości funkcjonuje przenikliwy Mickey (Matthew McConaughey), główny bohater najnowszego dzieła Guya Ritchiego Dżentelmeni. Zmęczony życiem, planuje przejść na zasłużoną emeryturę – nie jest to jednak takie łatwe, bo po piętach depcze mu yakuza, pewien natarczywy dziennikarz i tajemnicza grupa bokserów w szykownych dresach.
Bywa, że wyzwaniem jest sama codzienność. Doskonale zdaje sobie z tego sprawę genialny naukowiec Stephen Hawking, w którego w Teorii wszystkiego oscarowo wcielił się Eddie Redmayne. Film przedstawia jego zawodową karierę, relację z żoną Jane (Felicity Jones) oraz bezlitośnie postępującą, nieuleczalną chorobę. Całkowicie inaczej wygląda życie aktora Ricka Daltona (Leonardo DiCaprio) i jego przyjaciela, kaskadera Cliffa Bootha (Brad Pitt). Mężczyźni, choć pierwszą młodość mają już za sobą, wciąż wytrwale walczą o swoje miejsce w przemyśle filmowym. Przedstawiający ich zmagania, najnowszy film Quentina Tarantino Pewnego razu… w Hollywood portretuje także niezwykłą atmosferę Ameryki lat. 60 – z jej rodzącym się ruchem hipisowskim, zdobywającą coraz większą popularność telewizją oraz tajemniczą rodziną Mansona. Z codziennością całkiem nieźle radzą sobie bohaterowie (Nie)znajomych – polskiej wersji włoskiego przeboju Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie (który czeka na widzów na e-kinopodbaranami.pl!). Materialny dostatek nie jest jednak równoznaczny ze szczęściem. Zgromadzeni na eleganckiej kolacji przyjaciele (grani m.in. przez Tomasza Kota, Maję Ostaszewską, Kasię Smutniak i Michała Żurawskiego), decydują się wziąć udział w ryzykownej grze, która ujawni ukrywane przez nich frustracje, tajemnice i smutki.
„W jak Wyzwanie” to także tytuł specjalnej kolekcji, dostępnej od 24 lipca w wirtualnej sali Kina Pod Baranami, na www.e-kinopodbaranami.pl. Zestaw składa się z siedmiu filmów ukazujących różne oblicza wyzwań. Ich indywidualny wymiar łączy się często z szerszymi problemami społecznymi, a samotna walka odzwierciedla zmagania wielu prawdziwych osób.
Młodość Astrid to z jednej strony filmowa biografii mistrzyni literatury dziecięcej, Astrid Lindgren. Z drugiej – portret szwedzkiego, konserwatywnego społeczeństwa za wszelką cenę starającego się utrzymać pozory. Podobna podwójność cechuje głośnego Lewiatana Andrieja Zwiagincewa, ukazującego problemy współczesnej Rosji przez pryzmat tragicznej historii głównego bohatera.
O niezwykle ciekawej postaci opowiada animacja Jeszcze dzień życia, oparta na losach młodego Ryszarda Kapuścińskiego, relacjonującego przebieg wojny domowej w Angoli. Fascynujące są także dzieje Harveya Milka – tytułowego bohatera filmu Obywatel Milk – będącego współtwórcą ruchu na rzecz praw osób LGBT. Dobrze znana postać, uhonorowanego pokojową Nagrodą Nobla biskupa Desmonda Tutu pojawi się w (nieprezentowanym w polskich kinach!) filmie The Forgiven. Najnowsze dzieło Rolanda Joffé (Misja, Pola śmierci) ukazuje konfrontację duchownego z odsiadującym dożywocie zbrodniarzem, granym przez Erica Banę.
Ponadto, w kolekcji znalazła się także popularna włoska produkcja Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie (jej polska wersja dostępna jest w tradycyjnym repertuarze Kinobrania), osnuta wokół niepozornego wyzwania, o fundamentalnym wpływie na otoczenie. W zadziwiającym eksperymencie formalnym Nie obchodzi mnie, czy przejdziemy do historii jako barbarzyńcy również kryje się pewien sprawdzian – stanie przed nim młoda reżyserka teatralna, zdeterminowana by odkryć prawdę o antysemickich wydarzeniach z czasów II wojny światowej w Rumunii.
BILETY: 9 zł
Z wyjątkiem 5 STRZAŁÓW W 10 (5 hitów po 10 zł)
- filmy oznaczone ikonką
Zbieraj KINO!
Każdy obejrzany film w ramach festiwalu to jeden stempel.
8 stempli to 1 bilet gratis na film festiwalu!
Nie dotyczy seansów online.
Filmy w oryginalnych wersjach językowych z polskimi napisami.
Wybrane polskie i zagraniczne filmy również z angielskimi napisami.
W Pizzerii Vicenti (wszystkie lokalizacje) - dla widzów Kinobrania (za okazaniem biletu kinowego) - 15% zniżki.
Oficjalny hasztag festiwalu: #Kinobranie2020
Jesteś poza Krakowem? Weź udział w Kinobraniu online!
Dodatkowe tytuły zebrane w cykle tematyczne dostępne będą na
www.e-kinopodbaranami.pl.
PROGRAM:
TYDZIEŃ 4. (24 - 30 lipca): W jak WYZWANIE
1917 | 1917
(Sam Mendes) GB/US 2019, 118’ EN/FR/DE
piątek, 24 lipca, g. 21.45 // Friday, July 24, 9.45 p.m.
niedziela, 26 lipca, g. 21.15 // Sunday, July 26, 9.15 p.m.
poniedziałek, 27 lipca, g. 15.30 // Monday, July 27, 3.30 p.m.
czwartek, 30 lipca, g. 14.00 // Thursday, July 30, 2 p.m.
AMERICAN HUSTLE | AMERICAN HUSTLE
(David O. Russell) US 2013, 126' EN/ARA
piątek, 24 lipca, g. 19.00 // Friday, July 24, 7 p.m.
sobota, 25 lipca, g. 23.15 // Saturday, July 25, 11.15 p.m.
niedziela, 26 lipca, g. 13.30 // Sunday, July 26, 1.30 p.m.
poniedziałek, 27 lipca, g. 21.00 // Monday, July 27, 9 p.m.
wtorek, 28 lipca, g. 15.30 // Tuesday, July 28, 3.30 p.m.
DŻENTELMENI | THE GENTLEMEN
(Guy Ritchie) GB 2019, 115’ EN
piątek, 24 lipca, g. 16.30 // Friday, July 24, 4.30 p.m.
wtorek, 28 lipca, g. 21.15 // Tuesday, July 28, 9.15 p.m.
środa, 29 lipca, g. 14.00 // Wednesday, July 29, 2 p.m.
czwartek, 30 lipca, g. 15.45 // Thursday, July 30, 3.45 p.m.
GORĄCY TEMAT | BOMBSHELL
(Jay Roach) US 2019, 108’ EN
sobota, 25 lipca, g. 13.15 // Saturday, July 25, 1.15 p.m.
niedziela, 26 lipca, g. 21.45 // Sunday, July 26, 9.45 p.m.
środa, 29 lipca, g. 19.30 // Wednesday, July 29, 7.30 p.m.
czwartek, 30 lipca, g. 16.30 // Thursday, July 30, 4.30 p.m.
GROBOWIEC ŚWIETLIKÓW | HOTARU NO HAKA
(Isao Takahata) JP 1988, 89' JP
piątek, 24 lipca, g. 14.00 // Friday, July 24, 2 p.m.
niedziela, 26 lipca, g. 16.30 // Sunday, July 26, 4.30 p.m.
poniedziałek, 27 lipca, g. 13.30 // Monday, July 27, 1.30 p.m.
środa, 29 lipca, g. 21.00 // Wednesday, July 29, 9 p.m.
IKAR. LEGENDA MIETKA KOSZA | ICARUS
(Maciej Pieprzyca) PL 2019, 122’ PL (with English subtitles)
piątek, 24 lipca, g. 16.00 // Friday, July 24, 4 p.m.
poniedziałek, 27 lipca, g. 14.00 // Monday, July 27, 2 p.m.
wtorek, 28 lipca, g. 16.15 // Tuesday, July 28, 4.15 p.m.
czwartek, 30 lipca, g. 18.45 // Thursday, July 30, 6.45 p.m.
KOBIETA IDZIE NA WOJNĘ | WOMAN AT WAR | KONA FER Í STRÍÐ
(Benedikt Erlingsson) FR/IC/UK 2018, 101’ IC/ES/UK/EN (with English subtitles)
piątek, 24 lipca, g. 20.30 // Friday, July 24, 8.30 p.m.
sobota, 25 lipca, g. 14.00 // Saturday, July 25, 2 p.m.
wtorek, 28 lipca, g. 13.15 // Tuesday, July 28, 1.15 p.m.
środa, 29 lipca, g. 16.30 // Wednesday, July 29, 4.30 p.m.
czwartek, 30 lipca, g. 18.15 // Thursday, July 30, 6.15 p.m.
(NIE)ZNAJOMI | (NIE)ZNAJOMI
(Tadeusz Śliwa) PL 2019, 103' PL
piątek, 24 lipca, g. 22.45 // Friday, July 24, 10.45 p.m.
poniedziałek, 27 lipca, g. 16.30 // Monday, July 27, 4.30 p.m.
środa, 29 lipca, g. 18.45 // Wednesday, July 29, 6.45 p.m.
czwartek, 30 lipca, 13.30 // Thursday, July 30, 1.30 p.m.
PEWNEGO RAZU... W HOLLYWOOD | ONCE UPON A TIME... IN HOLLYWOOD
(Quentin Tarantino) US/GB 2019, 161’ EN
sobota, 25 lipca, g. 20.45 // Saturday, July 25, 8.45 p.m.
niedziela, 26 lipca, g. 16.00 // Sunday, July 26, 4 p.m.
poniedziałek, 27 lipca, g. 18.00 // Monday, July 27, 6 p.m.
wtorek, 28 lipca, g. 20.30 // Tuesday, July 28, 8.30 p.m.
środa, 29 lipca, g. 13.30 // Wednesday, July 29, 1.30 p.m.
PROXIMA | PROXIMA
(Alice Winocour) FR/DE 2019, 107' FR/DE/RU/EN
sobota, 25 lipca, g. 16.15 // Saturday, July 25, 4.15 p.m.
wtorek, 28 lipca, g. 18.00 // Tuesday, July 28, 6 p.m.
środa, 29 lipca, g. 21.45 // Wednesday, July 29, 9.45 p.m.
czwartek, 30 lipca, g. 21.15 // Thursday, July 30, 9.15 p.m.
SELMA | SELMA
(Ava DuVernay) GB/US 2014, 127' EN
piątek, 24 lipca, g. 13.30 // Friday, July 24, 1.30 p.m.
sobota, 25 lipca, g. 18.00 // Saturday, July 25, 6 p.m.
środa, 29 lipca, g. 17.00 // Wednesday, July 29, 5 p.m.
czwartek, 30 lipca, g. 20.30 // Thursday, July 30, 8.30 p.m.
TEORIA WSZYSTKIEGO | THE THEORY OF EVERYTHING
(James Marsh) GB 2014, 123' EN/FR/IT
sobota, 25 lipca, g. 15.30 // Saturday, July 25, 3.30 p.m.
niedziela, 26 lipca, g. 14.00 // Sunday, July 26, 2 p.m.
poniedziałek, 27 lipca, g. 21.30 // Monday, July 27, 9.30 p.m.
wtorek, 28 lipca, g. 18.45 // Tuesday, July 28, 6.45 p.m.
WHIPLASH | WHIPLASH
(Damien Chazelle) US 2014, 106’ EN
sobota, 25 lipca, g. 21.00 // Saturday, July 25, 9 p.m.
niedziela, 26 lipca, g. 19.15 // Sunday, July 26, 7.15 p.m.
poniedziałek, 27 lipca, g. 18.45 // Monday, July 27, 6.45 p.m.
wtorek, 28 lipca, g. 14.00 // Tuesday, July 28, 2 p.m.