kpb

Klub Wysokich Obcasów: Helmut Newton. Piękno i bestia (przedpremierowo!)

Klub Wysokich Obcasów:
Helmut Newton. Piękno i bestia (reż. Gero von Boehm)
- pokaz przedpremierowy

środa, 10 listopada 2020, godz. 18.45
Kino Pod Baranami

WYDARZENIE PRZEŁOŻONE NA INNY TERMIN

 

10 listopada, wspólnie z „Wysokimi Obcasami” - magazynem Gazety Wyborczej - zapraszamy na przedpremierowy pokaz filmu Helmut Newton. Piękno i bestia. Dokument niemieckiego reżysera Gero von Boehma stara się odkryć tajemnice jednego z najbardziej prowokacyjnych fotografów XX wieku: autora kultowych, przesiąkniętych erotyzmem aktów, a zarazem skandalisty, oskarżanego o mizoginię i przedmiotowe traktowanie kobiet.

 
Helmut Newton. Piękno i bestia
to intrygująca opowieść o legendarnym fotografie, przed którego obiektywem stawały m.in. Catherine Deneuve, Grace Jones, Charlotte Rampling, Isabella Rossellini czy Claudia Schiffer. Dzieła Helmuta Newtona były prowokacyjne i niekonwencjonalne. Elektryzowały, fascynowały, kusiły i prowokowały. O kulisach ich tworzenia, w dokumencie Gero von Boehma opowiadają same fotografowane, które nareszcie mają możliwość, aby przedstawić własną interpretację życia i twórczości tego kontrowersyjnego artysty.

 

Premiera filmu: 13 listopada 2020.

 

ZNIŻKA:

Z numerem „Wysokich Obcasów” wydanym 7 listopada 2020.
- bilet w cenie 14 zł
.

 

BILETY:
24 zł
(normalny)
17 zł (ulgowy)
16 zł (senior, z kartą Klubu Przyjaciół KPB)

14 zł - za okazaniem numeru „Wysokich Obcasów” z 7 listopada 2020.

 

O FILMIE:

HELMUT NEWTON. PIĘKNO I BESTIA
| HELMUT NEWTON. THE BAD AND THE BEAUTIFUL
(Gero von Boehm) DE 2020, 93'

Geniusz fotografii? Wizjoner z piekła rodem? Zwykły skandalista? Kim był Helmut Newton, autor kultowych, przesiąkniętych erotyzmem kobiecych aktów? Sposób, w jaki portretował kobiety, nadal prowokuje do pytania: czy były one podmiotami, czy przedmiotami?


Łączył sprzeczności. Romantyzm z perwersją, fantazję z realizmem, modę i reklamę ze sztuką. Był jednym z najbardziej prowokacyjnych fotografów XX wieku. Jego zdjęcia publikowały najważniejsze magazyny modowe, przede wszystkim „Vogue” (brytyjska, francuska, amerykańska, niemiecka, australijska edycja magazynu), „Harper's Bazaar”, ale również „Stern” czy „Playboy”. Realizował także wiele kampanii reklamowych. Szczyt jego kariery przypadł od lat sześćdziesiątych do osiemdziesiątych. Przepustkę do sławy dała mu fotografia mody. Jego prace charakteryzowały się indywidualnym, niepodrabialnym stylem, łączącym glamour z zepsuciem. Prowokował. Na wielu fotografiach podkreślał różnice między płciami. Był oskarżany o mizoginię, z drugiej strony niektóre feministki uwielbiały to, że pokazywał kobiety silne i dominujące. Nikt za to nie odmawiał mu poczucia humoru.

 

ZWIASTUN:

archiwum