kpb

Watching America - przegląd filmów amerykańskich w E-Kinie Pod Baranami

WATCHING AMERICA
przegląd filmów amerykańskich
w E-Kinie Pod Baranami
8 listopada - 20 grudnia 2021
www.e-kinopodbaranami.pl




https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_12270_0.jpg



W poniedziałek, 8 listopada, na naszej platformie www.e-kinopodbaranami.pl, rusza przegląd filmowy WATCHING AMERICA, którego celem jest spojrzenie na Stany Zjednoczone z różnych perspektyw. W programie dziesięć pokazów, skupionych na ciekawych zjawiskach amerykańskiej przeszłości i współczesności. Wybranym seansom towarzyszyć będą filmoznawcze prelekcje. Dostęp do pokazów bezpłatny!

WATCHING AMERICA to internetowy przegląd filmowy dotykający szeregu tematów związanych ze Stanami Zjednoczonymi. Prezentowane w jego ramach tytuły ukazują bogactwo amerykańskiej kinematografii, która wcale nie ogranicza się do mitycznego Hollywood. Proponują nowe spojrzenie na tworzone w USA filmy oraz samą Amerykę – kraj pełen różnorodności i kontrastów.

Istotną częścią amerykańskiej popkultury są władające zbiorową wyobraźnią gwiazdy. Otoczone nimbem sławy i podziwu ikony mają ogromny wpływ na społeczeństwo, ale… jak właściwie powstają? Kto je tworzy? Odpowiedzi na te pytania próbują udzielić dokumenty o słynnych artystach-fotografikach: Douglasie Kirklandzie (W obiektywie popkultury) i Annie Leibovitz (Annie Leibovitz: życie w obiektywie), którzy wsławili się zdjęciami amerykańskich ikon. W świecie tańca status gwiazdy zdobył niewątpliwie Merce Cunningham – pochodzący ze stanu Waszyngton taneczny rewolucjonista, którego losy w filmowe ramy ujmuje dokument Cunningham. Choreograf współczesności. W jednym z esejów opublikowanych po śmierci artysty w 2009 roku można było przeczytać, że „przesunął granice choreografii, wyzwalając taniec z ograniczeń opowieści i muzyki”.

Przeglądowi WATCHING AMERICA towarzyszy również refleksja na temat amerykańskich metropolii. O miejskości, przyjaznej człowiekowi architekturze i przemyślanym rozwoju opowiada dokument Marzycielki miast, którego bohaterkami są cztery inspirujące urbanistki: Phyllis Lambert, Blanche Lemco van Ginkel, Cornelia Hahn Oberlander oraz Denise Scott Brown, które wpłynęły również na kształt amerykańskich miast.

Wśród problemów społecznych współczesnej Ameryki, mało który budzi takie emocje i oburzenie jak zjawisko rasizmu. Powtarzane na demonstracjach hasło "Black Lives Matter" odbiło się szerokim echem w wielu krajach świata i silnie wpłynęło na myślenie o amerykańskim społeczeństwie XXI wieku. O trudnych początkach walki o równość opowiada dokument FBI kontra Martin Luther King Sama Pollarda, w którym reżyser przedstawia szokujące działania amerykańskich służb, chcących zdyskredytować słynnego lidera pokojowego ruchu.
 
Od ostracyzmu, ukrywania się i marginalizacji do prawnie usankcjonowanych małżeństw, które wcale nie oznaczają końca walki o równe prawa. Przegląd WATCHING AMERICA zwraca uwagę również na sytuację osób LGBT w Stanach Zjednoczonych na przestrzeni lat. W powojennych latach 50. osadzony jest stylowy melodramat Todda Hayesa Carol, w którym swoją miłość muszą ukrywać przed światem bohaterki grane przez Cate Blanchett i Rooney Marę. Współczesność reprezentuje komediodramat Love is strange, w którym Ben (John Lithgow) i George (Alfred Molina) po wielu latach związku nareszcie mogą wziąć ślub. Ceremonia okazuje się jednak początkiem zupełnie nowych problemów.
 
W programie nie brakuje także tytułów konfrontujących się z amerykańskimi mitami.  Zawadiacka opowieść o delikatnej sztuce zapuszczania nowych korzeni Minari to film którego bohaterowie z całych sił walczą o własny American Dream. Stawiają wszystko na jedną kartę, by osiągnąć upragniony sukces, choć nie zapominają przy tym o swoim pochodzeniu i dziedzictwie. Z wolności jaką oferuje życie w drodze, wśród amerykańskich bezdroży, doskonale zdają sobie sprawę młodzi protagoniści filmu Andrei Arnold American Honey, który przypomina szaloną podróż przez Stany z paczką przyjaciół przy dźwiękach ulubionych płyt. Ikoniczne domki na przedmieściach, z równo przystrzyżonymi trawnikami i białymi płotami kryją niejedną mroczną tajemnicę. Przypomina o tym przejmujący dramat Powrót Bena, będący opowieścią o synu marnotrawnym, który wracając na święta z odwyku zaburza chwiejną równowagę panującą w rodzinnym domu. Film stanowi także punkt wyjścia do refleksji na temat panującej we współczesnej Ameryce epidemii uzależnienia od opioidów.
 
Wybrane filmy zostaną zaprezentowane z prelekcjami, które wygłoszą m.in. Katarzyna Czajka-Kominarczuk - pisarka i autorka bloga Zwierz Popkulturalny, Sebastian Smoliński - krytyk filmowy, laureat XXI edycji Konkursu im. Krzysztofa Mętraka, Kaja Łuczyńska - edukatorka filmowa związana z Kinem Pod Baranami oraz Bolesław Racięski, filmoznawca i współprowadzący podcast filmowy "Ścieżka dźwiękowa".


DOSTĘP DO FILMÓW - BEZPŁATNY!
Filmy będą dostępne bezpłatnie w dniu pokazu od 19.30 do 23.59.
Liczba bezpłatnych dostępów jest ograniczona.
Bezpłatne wypożyczenie filmu odblokuje dostęp na 48h.



PROGRAM:

poniedziałek, 8 listopada 2021
19.30    CUNNINGHAM. CHOREOGRAF WSPÓŁCZESNOŚCI | CUNNINGHAM
(Alla Kovgan) FR/DE/US 2019, 93' (film dokumentalny)

poniedziałek, 15 listopada 2021
19.30    W OBIEKTYWIE POPKULTURY | THAT CLICK
(Luca Severi) US 2019, 90’ (film dokumentalny)

sobota, 20 listopada 2021
19.30    CAROL | CAROL
(Todd Haynes) US/GB 2015, 118’
Wprowadzenie: Katarzyna Czajka-Kominarczuk, Zwierz popkulturalny

poniedziałek, 22 listopada 2021

19.30    POWRÓT BENA | BEN IS BACK
(Peter Hedges) US 2018, 103’
Wprowadzenie: Kaja Łuczyńska, Orbitowanie bez cukru

poniedziałek, 29 listopada 2021
19.30    LOVE IS STRANGE | LOVE IS STRANGE
(Ira Sachs) FR/US 2014, 98’
Wprowadzenie: Sebastian Smoliński

poniedziałek, 6 grudnia 2021

19.30    MINARI | MINARI
(Lee Isaac Chung) US 2020, 115’
Wprowadzenie: Sebastian Smoliński

sobota, 11 grudnia 2021
19.30    MARZYCIELKI MIAST | RÊVEUSES DE VILLES
(Joseph Hillel) CA 2020, 81’ (film dokumentalny)
Wprowadzenie: Magdalena Milert, Pieing

poniedziałek, 13 grudnia 2021
19.30    AMERICAN HONEY | AMERICAN HONEY
(Andrea Arnold) US/GB 2016, 158’
Wprowadzenie: Patrycja Mucha, Filmowe odloty

sobota, 18 grudnia 2021
19.30    ANNIE LEIBOVITZ: ŻYCIE W OBIEKTYWIE
| ANNIE LEIBOVITZ: LIFE THROUGH A LENS
(Barbara Leibovitz) US 2006, 90’ (film dokumentalny)
Wprowadzenie: Bolesław Racięski, Wydział Artes Liberales UW

poniedziałek, 20 grudnia 2021
19.30    FBI KONTRA MARTIN LUTHER KING | MLK/FBI 
(Sam Pollard) US 2020, 101’ (film dokumentalny)
Wprowadzenie: Bolesław Racięski, Wydział Artes Liberales UW


O FILMACH:

ANNIE LEIBOVITZ: ŻYCIE W OBIEKTYWIE
| ANNIE LEIBOVITZ: LIFE THROUGH A LENS
(Barbara Leibovitz) US 2006, 90’ (film dokumentalny)



Annie Leibovitz - jedna z najsłynniejszych i najbardziej znanych artystek fotografików na świecie. Twórczyni intymnych i bardzo osobistych sesji największych gwiazd i ikon współczesnej amerykańskiej popkultury. Jej zdjęcia pojawiają się w magazynach Vogue, The New York Times Magazine i The New Yorker. Jest szefową działu fotografii Rolling Stone i Vanity Fair. Autorka zdjęć, które przeszły do historii, takich jak: ostatnia sesja Johna Lennona i Yoko Ono zrobiona w dniu śmierci artysty; kontrowersyjna i prowokacyjna sesja Demi Moore w ciąży; Whoopi Goldberg kąpiąca się w wannie pełnej mleka.

Dokumentalistka Barbara Leibovitz, siostra Annie, przez rok filmowała jej codzienną pracę i życie prywatne. W filmie słyszymy też wypowiedzi gwiazd show-biznesu, m.in.: Micka Jaggera, Whoopi Goldberg, Bette Midler, Demi Moore, Arnolda Schwarzeneggera, Julii Roberts i Yoko Ono.


AMERICAN HONEY | AMERICAN HONEY
(Andrea Arnold) US/GB 2016, 158’



MFF w Cannes 2016: Nagroda Jury za najlepszy film (Andrea Arnold)
Brytyjskie Niezależne Nagrody Filmowe BIFA 2016: najlepszy brytyjski film niezależny, najlepsza aktorka (Sasha Lane), najlepszy reżyser (Andrea Arnold), najlepsze osiągnięcie techniczne (Robbie Ryan za zdjęcia)


18-letnia Star (debiutująca na ekranie Sasha Lane) o niczym bardziej nie marzy niż o wyrwaniu się z małego miasteczka, gdzie mieszka z ojczymem i młodszym rodzeństwem. Po kolejnej domowej kłótni porzuca dotychczasowe życie i dołącza do przypadkowo spotkanej grupy rówieśników, którzy wspólnie krążą po Ameryce. Łączy ich poszukiwanie przygody i łatwych pieniędzy. Włóczęga jest ich codziennością, motele ich domem, a życie – niekończącą się zabawą w rytmie popularnych hitów. Przewodzi im Crystal (Riley Keough), decydująca o tym, kto zostanie przyjęty do grupy, a kto wyrzucony. Jej najbliższy współpracownik – Jake (Shia LaBeouf) – bierze Star pod swoje skrzydła. Ich wspólne przygody na granicy prawa wkrótce przeradzają się we wzajemną fascynację i uczucie, które zostanie wystawione na próbę.

Reżyserka Andrea Arnold (Fish Tank, Wichrowe wzgórza) stworzyła współczesną opowieść inspirowaną autentycznymi historiami. W rolach drugoplanowych wystąpili debiutanci: młodzi ludzie, których Arnold napotkała na ulicach amerykańskich miast. I to właśnie oni wybrali utwory, które złożyły się na ścieżkę dźwiękową (w tym piosenki takich artystów, jak: Rihanna, Calvin Harris, Sam Hunt, Lee Brice, Raury, The Raveonettes, Bruce Springsteen). To nowoczesne kino drogi, którego młodzi bohaterowie szukają niezależności i wolności.


CAROL | CAROL
(Todd Haynes) US/GB 2015, 118’



Oscary 2016 - nominacje: najlepsza aktorka (Cate Blanchett), najlepsza aktorka drugoplanowa (Rooney Mara), najlepszy scenariusz adaptowany, najlepsze zdjęcia, najlepsza muzyka, najlepsze kostiumy
BAFTA 2016 - nominacje: najlepszy film, najlepsza reżyseria, najlepsza aktorka pierwszoplanowa, najlepsza aktorka drugoplanowa
Złote Globy 2016: najlepszy film - dramat, najlepsza reżyseria, najlepsza aktorka w dramacie, najlepsza muzyka
Independent Spirit Awards 2016: najlepsze zdjęcia
MFF w Cannes 2015: Najlepsza aktorka - Rooney Mara (ex aequo z Emmanuelle Bercot), Queer Palm
Camerimage Bydgoszcz 2015: Złota Żaba


Pełen emocji i wysmakowanych obrazów melodramat z brawurowymi kobiecymi kreacjami. W rolach głównych: wyróżniona Oscarem Cate Blanchett (Blue Jasmine), której partneruje nagrodzona w Cannes za najlepszą rolę żeńską Rooney Mara (Dziewczyna z tatuażem).

Akcja Carol skupia się na relacji dwóch kobiet: młodej, aspirującej fotografki oraz zamężnej, dojrzałej kobiety, w której dorasta decyzja o rozwodzie. Poznają się przypadkowo w ogarniętym szałem bożonarodzeniowych zakupów Nowym Jorku. Od pierwszego spotkania rodzi się między nimi fascynacja, która szybko przeradza się w uczucie silniejsze niż nakazy obyczajowe epoki, w której żyją.

Carol maluje sugestywny obraz przejściowego okresu, jakim były powojenne lata 50. Ameryka jest jednocześnie przesycona atmosferą paranoi oraz optymizmu. Ambicją Haynesa było pokazanie kontrowersyjnego związku Therese i Carol w sposób, który pozwoli uchwycić w filmie nastroje społeczne lat pięćdziesiątych.


CUNNINGHAM. CHOREOGRAF WSPÓŁCZESNOŚCI | CUNNINGHAM
(Alla Kovgan) FR/DE/US 2019, 93 (film dokumentalny)



Merce Cunningham
to ikona naszych czasów. Legendarny amerykański tancerz i jeden z największych choreografów XX wieku, był rewolucjonistą i wizjonerem na miarę Wacława Niżyńskiego. Fundamentalnie odmienił zasady współczesnego tańca, uwolnił go od tradycyjnej zależności od muzyki i wniósł element improwizacji. Tworzył sztukę, którą trudno jest opisać słowami.

W filmie obserwujemy rozwój artystyczny Cunninghama: od trudnych początków w Nowym Jorku, przez współpracę z kompozytorem Johnem Cage’em, aż po szczyt jego kariery jako choreografa.

 

FBI KONTRA MARTIN LUTHER KING | MLK/FBI 
(Sam Pollard) US 2020, 101’ (film dokumentalny)



W latach 1955–1968 Martin Luther King Jr. był liderem pokojowego ruchu na rzecz równouprawnienia czarnych w Stanach Zjednoczonych. Wraz ze wzrostem popularności „amerykańskiego Gandhiego” zaczęło interesować się nim Federalne Biuro Śledcze, najpierw bezskutecznie doszukując się jego powiązań z komunizmem, a potem próbując zdyskredytować go na polu życia prywatnego. Film opowiada o jednym z najważniejszych epizodów w historii Stanów Zjednoczonych XX wieku, odkrywając jego nowe karty, które odnaleziono w niedawno odtajnionych dokumentach. Nominowany do Oscara i zdobywca Emmy Sam Pollard skupia się nie tyle na biografii tytułowego bohatera, co na temacie nadużyć władzy ze strony FBI pod wodzą J. Edgara Hoovera, które w latach 60. XX wieku podsłuchiwało Kinga i próbowało zniszczyć jego pozycję poprzez ujawnienie sekretów z jego życia prywatnego.


Korzystając z bogatych materiałów archiwalnych oraz wywiadów z historykami i świadkami tamtych wydarzeń, misternie tka złożony obraz przeszłości, pod której oficjalną wersją kryje się wiele trudnych pytań. Reżyser niejako mimochodem wplata w tę narrację historyczną uniwersalną refleksję o przemocy systemowej i narzędziach opresji, które jej służą. Tropi źródła i toposy rasizmu, bada autopromocyjne praktyki FBI, pyta nie tylko o przemocową rolę służb publicznych, ale i liberalnej prasy. Choć nie padają tu bezpośrednie nawiązania do współczesnych ruchów na rzecz sprawiedliwości społecznej, takich jak #BlackLivesMatter, na ekranie odbija się teraźniejszość USA, sprawiając, że film wykracza daleko poza historyczny rewizjonizm.


MARZYCIELKI MIAST | RÊVEUSES DE VILLES
(Joseph Hillel) CA 2020, 81’ (film dokumentalny)



Millennium Docs Against Gravity 2020: Nagroda Specjalna (Nagroda TVP Kultura)

Phyllis Lambert, Blanche Lemco van Ginkel, Cornelia Hahn Oberlander oraz Denise Scott Brown to inspirujące kobiety-pionierki, które kształtowały myślenie o współczesnej urbanistyce: architektki, planistki, pedagożki, kuratorki oraz aktywistki, współpracujące z największymi nazwiskami architektury, jak Mies van der Rohe, Le Corbusier, Louis Kahn czy Robert Venturi. Projektowały w Ameryce Północnej i Europie. Każda z nich jest nadal aktywna, choć średnia wieku tych pań to 90 lat! Wciąż łączy je podobna wizja nowoczesnego miasta, w pełni zintegrowanego z przyrodą i człowiekiem. Phyllis Lambert stoi za konstrukcją wieżowca Seagram Building w Nowym Jorku i była fundatorką Canadian Centre for Architecture and Heritage w Montrealu. Dzięki wysiłkom Blanche Lemco van Ginkel i jej męża udało się ochronić starą cześć Montrealu przed budową autostrady. Cornelia Hahn Oberlander znalazła nowy sposób wykorzystania miejskich zielonych przestrzeni, a także zielonych dachów w kilku metropoliach. Z kolei Denise Scott Brown wraz z mężem Robertem Venturim zrewolucjonizowali myślenie o współczesnej architekturze i miejskim dziedzictwie. Te kobiety łączy jedno: wizja miasta inkluzyjnego i otwartego na potrzeby człowieka.


LOVE IS STRANGE | LOVE IS STRANGE
(Ira Sachs) FR/US 2014, 98’



Independent Spirit Awards 2015 - nominacje: Najlepszy film, najlepszy aktor, najlepszy aktor drugoplanowy, najlepszy scenariusz

George (Alfred Molina) i Ben (John Lithgow) to para nowojorskich gejów, którzy pozostają w związku od ponad czterdziestu lat. Po oficjalnej legalizacji małżeństw jednopłciowych postanawiają wreszcie prawnie usankcjonować swoją relację i biorą ślub. Od tego momentu ich życie diametralnie się zmienia, i to niekoniecznie w sposób, którego by sobie życzyli. George, który uczy muzyki w katolickiej szkole, zostaje z dnia na dzień zwolniony, a tracąc główne źródło dochodu, para zostaje zmuszona sprzedać swoje eleganckie mieszkanie na Manhattanie. Ben zamieszkuje ze swoją rodziną na Brooklynie, podczas gdy George zatrzymuje się u pary swoich przyjaciół, po drugiej stronie miasta. Mimo konieczności fizycznej separacji bohaterowie desperacko walczą jednak o swoją miłość, a widzowie z niepokojem obserwują ich starania, by za wszelką cenę pozostać razem.

Reżyser Ira Sachs (Zostań ze mną, Mali mężczyźni), pokazuje nie tylko wzruszającą, osobistą i intymną historię pary starszych gejów, ale tworzy przekonywającą filmową reprezentację mężczyzn w zaawansowanym wieku, których seksualność odbiega od powszechnie obowiązujących norm. Ponadto, zwracając uwagę na opresyjność systemu, który uniemożliwia bohaterom bycie razem, Sachs przeprowadza zaciekłą krytykę pozornej tolerancji, właściwej dla neoliberalizmu.


MINARI | MINARI
(Lee Isaac Chung) US 2020, 115’



Oscary 2021 - wygrana: Najlepsza aktorka drugoplanowa (Youn Yuh-jung)
Oscary 2021 - nominacje: Najlepszy film, Najlepsza reżyseria (Lee Isaac Chung), Najlepszy aktor (Steven Yeun),  Najlepszy scenariusz oryginalny
MFF Sundance 2019: Nagroda Publiczności i  Nagroda Główna Jury
Nagrody BAFTA 2021 - nominacje: Najlepszy Film Nieanglojęzyczny, Najlepszy Reżyser, Najlepsza Aktorka Drugoplanowa, Najlepszy Aktor Drugoplanowy, Najlepsza Obsada i Najlepsza Muzyka Oryginalna


W pogoni za amerykańskim snem Jakob Yi (Steven Yeun) przeprowadza swoją rodzinę z Kalifornii do sielskiego Arkansas. Jego marzeniem jest stworzyć własną farmę, której plony mogłyby zaopatrywać okolicznych koreańskich sklepikarzy. Pozostali członkowie rodziny nie są zadowoleni z przenosin, zwłaszcza, gdy okazuje się, że ich nowy dom ma kółka i jest tak wątły, że może sobie nie poradzić z nawiedzającymi okolicę tornadami.

Jakby tego było mało, do rodziny dołącza nieco szelmowska babcia z Korei (w tej roli znakomita, wyróżniona Oscarem Youn Yuh-jung). Choć nie pachnie tak jak powinna, a jej metody wychowawcze są dość dziwaczne, na przekór wszystkiemu, nawiązuje nić porozumienia z 6-letnim niesfornym Davidem, a pozostałych członków rodziny uczy, jak tworzyć nową więź z Ameryką, pielęgnując równocześnie własną tradycję.

Minari to obsypana nagrodami (m.in. cztery nominacje do Oscara, dwie nagrody na MFF Sundance) zawadiacka, a jednocześnie pełna czułości opowieść o delikatnej sztuce zapuszczania nowych korzeni, która wymaga czasu, cierpliwości i pokory, trafnie nawiązująca do wytrzymałego koreańskiego zioła minari, które wyrośnie wszędzie, gdzie się je posadzi.


POWRÓT BENA | BEN IS BACK
(Peter Hedges) US 2018, 103’



Gdy Holly (Julia Roberts) wraca do domu ze świątecznych zakupów, zastaje na schodach nieoczekiwanego gościa – swojego syna Bena (Lucas Hedges), który nie powinien był opuszczać ośrodka odwykowego. Kochająca matka, mimo obaw, przyjmuje go z otwartymi ramionami. Ma nadzieję, że Ben jest „czysty” i będzie mogła cieszyć się Bożym Narodzeniem z nim i resztą rodziny. Okazuje się jednak, że wizyta Bena może sprowadzić poważne kłopoty. Podczas kolejnych 24 godzin, które mogą zmienić na zawsze ich życie, Holly zrobi wszystko, by uratować ukochane dziecko.

W głównych bohaterów wcielili się Julia Roberts i Lucas Hedges, który zwrócił uwagę widzów swoimi znakomitymi rolami w takich filmach, jak Manchester by the Sea, Lady Bird czy Trzy billboardy za Ebbing, Missouri. Scenarzystą i reżyserem filmu jest jego ojciec Peter Hedges, autor scenariuszy do filmów Był sobie chłopiec i Co gryzie Gilberta Grape'a.


W OBIEKTYWIE POPKULTURY | THAT CLICK
(Luca Severi) US 2019, 90’ (film dokumentalny)



Jego fotografie pokazywane są na całym świecie i znajdują się w stałych kolekcjach wielu prestiżowych galerii i muzeów, m.in. The National Portrait Gallery w Londynie. Nazywany geniuszem fotografii Douglas Kirkland urodził się w 1934 roku i już w wieku dwudziestu kilku lat współpracował z magazynami Look i Life. Na początku lat 60. XX wieku odniósł wielki sukces dzięki ekskluzywnym sesjom fotograficznym z Elizabeth Taylor i Marilyn Monroe. W ciągu kolejnych dekad sfotografował około 600 celebrytów, m.in. Nicole Kidman, Leonardo DiCaprio, Judy Garland, Marcello Mastroianniego, Angelinę Jolie, Pierce’a Brosnana, Audrey Hepburn czy Sharon Stone.

Pracował przy 150 filmach (m.in. 2001: Odyseja kosmiczna, Titanic, Wielki Gatsby, Moulin Rouge), wydał wiele książek i sam był bohaterem wielu z nich. Był też wykładowcą i zorganizował liczne wystawy, a jedna z nich: „Douglas Kirkland – życie w obrazach” w Muzeum Sztuki Nowoczesnej GOMA w Brisbane była trzecią najczęściej odwiedzaną wystawą fotograficzną na świecie w 2010 roku. Film śledzi jego życie i karierę przez dziesięciolecia, a także współpracę i długoletnie małżeństwo z Françoise Kirkland. Dzięki wywiadom z gwiazdami, poznajemy nieznane fakty z pełnego przygód życia tego charyzmatycznego artysty, którego nieśmiertelne fotografie dokumentują kariery gwiazd Hollywood i rozwój kultury popularnej ostatniego półwiecza.

 

 

SPOT:






ORGANIZATORZY:

  

PATRONAT:


   

archiwum