kpb

Spotkanie Filozoficzne: Drive My Car (przedpremierowo!)

SPOTKANIE FILOZOFICZNE
DRIVE MY CAR (reż. Ryūsuke Hamaguchi)
- pokaz przedpremierowy z dyskusją
czwartek, 17 lutego 2022, godz. 18.00
Kino Pod Baranami

 

 

Zapraszamy na kolejną odsłonę cyklu Spotkania Filozoficzne. W programie: przedpremierowy pokaz Drive My Car - poruszającej ekranizacji opowiadania Harukiego Murakamiego. Seans odbędzie się w czwartek, 17 lutego, o godzinie 18.00. Po projekcji - dyskusja moderowana przez filozofkę Annę Piskorską.

 

Drive My Car - głęboki, poruszający i misternie utkany dramat będący mistrzowską ekranizacją opowiadania Harukiego Murakamiego Mężczyźni bez kobiet - zgromadził na swoim koncie niezliczone nagrody filmowe, w tym Złoty Glob dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego.

 

Japoński reżyser Ryûsuke Hamaguchi znakomicie odtwarza na ekranie tajemniczą, uwodzicielską aurę książek Murakamiego. Rozwija zaczerpniętą z nich historię, tworząc na jej bazie własną opowieść o sekretach, zdradzie, wychodzeniu z życiowych ról oraz o mężczyźnie, który kogoś utracił.

 

Hamaguchi z zachwytem przygląda się życiu, w którym ludzkie losy krzyżują się, plączą i prostują, jak boczne drogi, miejskie ulice i estakady autostrad. Choć Drive My Car wiezie potężny emocjonalny ładunek, to reżyser trzyma kierownicę pewną ręką.

 

Po seansie odbędzie się dyskusja inspirowana filmem, którą poprowadzi mgr Anna Piskorska z Wydziału Filozoficznego Uniwersytetu Jagiellońskiego.

 

Film Drive My Car zostanie zaprezentowany w ramach cyklu Spotkań Filozoficznych, będących okazją do rozmowy o filozofii, kulturze i kinie. Celem spotkań jest spojrzenie na najnowsze światowe premiery z pogłębionej perspektywy.

 

Premiera filmu Drive My Car: 11 marca 2022

 

W naszym kinie będzie można wkrótce obejrzeć poprzedni film reżysera, W pętli ryzyka i fantazji. A na e-kinopodbaranami.pl dostępny jest jego film Asako. Dzień i noc.

 


BILETY:
25 zł (normalny)
18 zł (ulgowy)
17 zł (klubowy/senior)



O FILMIE:

DRIVE MY CAR | DRIVE MY CAR
(Ryūsuke Hamaguchi) JP 2021, 179’

Złote Globy 2022 - wygrana: Złoty Glob - Najlepszy film zagraniczny
MFF w Cannes 2021 - wygrana: Nagroda AFCAE - Najlepszy film (Ryûsuke Hamaguchi), Nagroda Jury Ekumenicznego - Nagroda główna (Ryûsuke Hamaguchi), Nagroda FIPRESCI - Nagroda konkursowa (Ryûsuke Hamaguchi), Złota Palma - Najlepszy scenariusz (Ryûsuke Hamaguchi, Takamasa Oe)
MFF w Cannes 2021 - nominacja: Złota Palma - Udział w konkursie głównym (Ryûsuke Hamaguchi)
Critics Choice 2022 - nominacja: Najlepszy film zagraniczny
Satelity 2022 - nominacja: Najlepszy film zagraniczny
Film Independent 2022 - nominacja: Independent Spirit - Najlepszy film zagraniczny (Ryûsuke Hamaguchi)
Cezary 2022 - nominacja: Najlepszy film zagraniczny (Ryûsuke Hamaguchi)
MFF Nowe Horyzonty 2021 - nominacja: OPPO Pokazy galowe - Udział w sekcji (Ryûsuke Hamaguchi)
BAFTA 2022 - nominacje: Najlepszy reżyser (Ryûsuke Hamaguchi), Najlepszy film nieanglojęzyczny (Akihisa Yamamoto, Ryûsuke Hamaguchi), Najlepszy scenariusz adaptowany (Ryûsuke Hamaguchi)
Oscary 2022 - nominacja: Najlepszy film, Najlepszy reżyser (Ryûsuke Hamaguchi), Najlepszy scenariusz adaptowany (Ryûsuke Hamaguchi, Takamasa Oe), Najlepszy pełnometrażowy film międzynarodowy


Yūsuke (Hidetoshi Nishijima) jest aktorem i reżyserem teatralnym, a jego żona, Oto (Reika Krishima), telewizyjną scenarzystką, która lubi opowiadać historie także w łóżku – choć te scenariusze ocenzurowałaby każda stacja. Łącząca ich więź wydaje się głęboka – do momentu gdy Oto niespodziewanie umiera, pozostawiając po sobie wiele tajemnic. Pogrążony w smutku Yūsuke  wyjeżdża do Hiroszimy, by tam reżyserować w teatrze Wujaszka Wanię, w którym główną rolę dostaje młody aktor, Kōji (Masaki Okada). Kōji znał Oto i zna odpowiedzi na dręczące męża pytania. Czy jednak Yūsuke zdobędzie się na konfrontację z mężczyzną, z którym być może zdradzała go żona? Jej obecność jest w pięknym, łagodnym, melancholijnym filmie stale wyczuwalna: Yūsuke puszcza bowiem w aucie kasety z czytanymi przez nią fragmentami Wujaszka Wani. Za kierownicą jego dopieszczonego Saaba siada wynajęta przez teatr szoferka, Misaki (Tōko Miura), której milczenie skrywa wspomnienie dawnej tragedii. Prowadzone przez nią auto staje się konfesjonałem dla wszystkich bohaterów, a poczynione w nim wyznania przyniosą nie tylko ulgę i spokój, ale także pozwolą stworzyć samotnikom nowe więzi.


ZWIASTUN:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PATRONAT MEDIALNY:
Magazyn Filozofuj!

 

 

PARTNERZY:

 

archiwum