kpb

Kinobranie z Muzeum Manggha - pokaz w ogrodzie: A potem tańczyliśmy

KINOBRANIE Z MUZEUM MANGGHA - pokaz w ogrodzie
A POTEM TAŃCZYLIŚMY (reż. Levan Akin)
czwartek, 21 lipca 2022, godz. 21.15
Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
ul. Konopnickiej 26

 

 

Zapraszamy na nowy cykl plenerowych pokazów w ramach Letniego Taniego Kinobrania. Projekcje odbywać się będą w ogrodzie przy Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. W czwartek, 21 lipca w programie poruszający gruziński dramat A potem tańczyliśmy w reżyserii Levana Akina.

 

Do listy festiwalowych lokalizacji dołącza nowe miejsce: ogród Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, w którym od połowy lipca odbywać się będą plenerowe pokazy pod hasłem Kinobranie z Muzeum Manggha.

 

W czwartek, 21 lipca, na plenerowym ekranie zagości doceniony przez widzów i krytyków gruziński dramat A potem tańczyliśmy Levana Akina. Mimo silnych protestów ze strony konserwatywnej części społeczeństwa, ta zmysłowa opowieść o spełnieniu, marzeniach i pożądaniu przyciągnęła prawdziwe tłumy do gruzińskich sal kinowych.

 

Pokazy odbędą się w ogrodzie przy Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha (ul. Marii Konopnickiej 26). Do dyspozycji widzów będzie stanowisko muzealnej kawiarni Café Manggha.

 
W przypadku złej pogody pokaz zostanie przeniesiony na inny termin.

 


BILETY: 15 zł
Miejsca nienumerowane.


O FILMIE:

A POTEM TAŃCZYLIŚMY | AND THEN WE DANCED
(Levan Akin) SE/GE/FR 2019, 113’

MFF w Cannes 2019: Queer Palm (nominacja)
Europejska Nagroda Filmowa 2019: Najlepszy aktor europejski - Levan Gelbakhiani (nominacja)
Nagrody Guldbagge 2020: Najlepszy film, Najlepszy aktor (Levan Gelbakhiani), Najlepszy scenariusz, Najlepsze zdjęcia
Festiwal Kino w Trampkach 2020: Nagroda Główna w Konkursie Filmów Młodzieżowych, Nagroda Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych, Nagroda European Children's Film Association

 

Zakochany w tańcu Merab (Levan Gelbakhiani) od najmłodszych lat trenuje w Gruzińskim Balecie Narodowym. Jego jedynym marzeniem jest dostanie się do głównego składu, dzięki czemu będzie mógł wyruszyć w tournée i opuścić konserwatywną Gruzję. Kiedy jeden z głównych tancerzy zostaje zwolniony i rozpoczyna się rekrutacja na jego miejsce, ten cel wydaje się być na wyciągnięcie ręki.

W tym czasie do zespołu dołącza nowy tancerz, charyzmatyczny i utalentowany Irakli (Bachi Valishvili), który może stanąć Merabowi na drodze. Wspólne treningi sprawiają, że Irakli staje się nie tylko jego najgroźniejszym rywalem, ale też obiektem pożądania, które może na zawsze przekreślić jego karierę.

 

ZWIASTUN:

 

 

 

PATRON MEDIALNY:


archiwum