kpb

Dojrzałe Kino: Stracone złudzenia

środa, 24 sierpnia 2022, godz. 11.00

 

 

 

W środę 24 sierpnia, tradycyjnie o godzinie 11.00 zapraszamy seniorów na kolejny pokaz w ramach cyklu Dojrzałe Kino. Na ekranie Stracone złudzenia Xaviera Giannoliego - brawurowa, pełna werwy adaptacja arcydzieła Honoré de Balzaca, nagrodzona siedmioma Cezarami. Projekcję poprzedzi prelekcja, a po seansie odbędzie się dyskusja.

 

Stracone złudzenia to stylowa, francuska superprodukcja, a zarazem energetyzująca adaptacja arcydzieła Honoré de Balzaca. Za sprawą błyskotliwej reżyserii film trafia w samo sedno współczesnych debat o awansie społecznym, przywilejach, elitach, mediach i pracy w kulturze.


Za sukces filmu odpowiada jednak nie tylko na wskroś współczesna energia, ale także świetna obsada: w roli poety-pupilka elit wystąpił Xavier Dolan (Wyśnione miłości, Matthias i Maxime), markizę trzymającą władzę zagrała Jeanne Balibar (Nędznicy), a pozbawionego skrupułów redaktora naczelnego jednego z tabloidów – Vincent Lacoste (Lolo, Na zawsze razem).

 

Gospodynią spotkania wokół filmu Stracone złudzenia będzie red. Maria Malatyńska. Pokaz zostanie poprzedzony prelekcją, a po seansie odbędzie się dyskusja. Na uczestników pokazu czeka poczęstunek w postaci kawy, herbaty i ciasteczek.

 

BILETY dla seniorów: 17 zł

 


O FILMIE:

STRACONE ZŁUDZENIA | ILLUSIONS PERDUES
(Xavier Giannoli) FR 2020, 149’

MFF w Wenecji 2021 - nominacja: Złoty Lew - Udział w konkursie głównym (Xavier Giannoli)
Cezary 2022 - wygrana: Najlepszy film (Olivier Delbosc, Sidonie Dumas, Xavier Giannoli), Najlepszy aktor drugoplanowy (Vincent Lacoste), Najbardziej obiecujący aktor (Benjamin Voisin), Najlepsza scenografia (Riton Dupire-Clément), Najlepsze kostiumy (Pierre-Jean Larroque), Najlepsze zdjęcia (Christophe Beaucarne), Najlepszy scenariusz adaptowany (Jacques Fieschi, Xavier Giannoli)
Cezary 2022 - nominacje: Najlepszy aktor drugoplanowy (Xavier Dolan), Najlepsza aktorka drugoplanowa (Jeanne Balibar), Najlepsza aktorka drugoplanowa (Cécile De France), Najlepszy reżyser (Xavier Giannoli), Najbardziej obiecująca aktorka (Salomé Dewaels), Najlepsze efekty specjalne, Najlepszy dźwięk (Didier Lozahic, François Musy, Renaud Musy), Najlepszy montaż (Cyril Nakache)

 
Pochodzący ze zdeklasowanej i zubożałej rodziny poeta Lucien nawiązuje romantyczną relację z arystokratką i mecenaską Madame de Bargeton. Ów mezalians wiedzie go aż na ubłocone paryskie ulice, gdzie roi się od takich jak on: utalentowanych, ambitnych, niemających nic do stracenia idealistów. W stolicy czeka ich dobrze opłacany cynizm albo poetyczne klepanie biedy. Pisanie na zlecenia kalumnii lub pochlebstw, czy wierność sprzedającej się kiepsko sztuce? Którą ze ścieżek wybierze bohater, by wedrzeć się na salony?

 

 


ZWIASTUN:

 

 
 

  

 

  

 

  

 

Zrealizowano przy wsparciu Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej

 

 

 

    

     

PARTNERZY:

            

       

 
       

    

archiwum