Baranki w pieluchach - Rewers
Raz w tygodniu pokazujemy atrakcyjny, ambitny film, na który rodzice mogą przyjść wraz ze swoimi pociechami. Prezentujemy filmy premierowo goszczące na naszych ekranach.
Aby zapewnić naszym specjalnym gościom maksymalny komfort filmy są wyświetlane przy słabo wyciemnionej sali oraz z dźwiękiem odpowiednio przyciszonym. Poza tym, świadomi niewygody towarzyszącej wyjściu z maluchem na drugie piętro, gwarantujemy, że nasza obsługa dołoży wszelkich starań, aby ten problem nie zaprzątał głowy naszych Widzów!
19 listopada zapraszamy na REWERS, najlepszy polski film tego roku z udziałem Marcina Dorocińskiego i Agaty Buzek!
Wśród zakupionych biletów na pokazy Baranków, raz w miesiącu odbywać się będzie losowanie nagród ufundowanych przez Pieluszkarnię lub Sklepik Naturalny.
BILETY: tylko 10 zł!
czwartek, 19 listopada, godz. 11.00
REWERS | REWERS
reż. Borys Lankosz, Polska 2009, 88'
34. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2009:
Grand Prix Złote Lwy
nagroda za główną rolę kobiecą - Agata Buzek
nagroda za drugoplanową rolę męską - Marcin Dorociński
nagroda za zdjęcia - Marcin Koszałka, nagroda za muzykę - Włodzimierz Pawlik, nagroda za charakteryzację
Nagroda Dziennikarzy, Don Kichot, Nagroda Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych, Nagroda Publiczności Multikino, nagroda organizatorów festiwali i przeglądów filmu polskiego za granicą, Nagroda Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych
Oscary 2010: polski kandydat do Oscara
Polskie wydarzenie filmowe roku! Obsypana nagrodami na festiwalu w Gdyni przewrotna czarna komedia o czasach stalinowskich.
Film Borysa Lankosza, błyskotliwie bawiący się możliwościami kina, oparty jest na scenariuszu wybitnego polskiego pisarza Andrzeja Barta. W Rewersie wystąpili Agata Buzek, Marcin Dorociński, Krystyna Janda i Anna Polony.
Film rozgrywa się w dwóch planach czasowych - wczesnych latach 50. oraz współcześnie.
Sabina (Agata Buzek), „szara myszka”, właśnie przekroczyła trzydziestkę. W jej życiu wyraźnie brakuje mężczyzny. Matka (Krystyna Janda) wie o tym najlepiej, dlatego próbuje za wszelką cenę znaleźć dla swojej córki odpowiedniego kandydata na męża. Całą sytuację kontroluje babcia (Anna Polony), ekscentryczna dama o ciętym języku, przed którą nie uchowa się żadna tajemnica. W starej kamienicy pojawiają się kolejni adoratorzy. Żaden z nich nie wzbudza jednak zainteresowania Sabiny. Pewnego dnia, „jak spod ziemi”, zjawia się tajemniczy Bronisław (Marcin Dorociński). Jego obecność rozpocznie serię zaskakujących zdarzeń, które ujawnią ciemną stronę kobiecej natury...
Debiutant Borys Lankosz został otoczony zespołem doświadczonych twórców polskiego kina: m.in. czarno-białe zdjęcia wykonał znakomity operator Marcin Koszałka, Magdalena Dipont wykreowała od podstaw w studio filmowym świat lat 50., a stylizowana na jazz lat 50. muzyka została napisana przez Włodka Pawlika.
Reżyser o filmie: Rewers to prowokująca umysł opowieść, która ma szansę (choćby i na chwilę) zniwelować istniejącą tak wyraźnie w naszej kulturze inklinację do „pomnikowego” odczytywania historii. Pozwala przyjrzeć się jej oczami zwykłych śmiertelniczek (co nie bez znaczenia, wciąż zbyt mało filmów powstaje o kobietach). Rewers daje też coś, co wytrawni widzowie kochają najbardziej - prawdziwą zabawę kinem.
Mocny punkt 34. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni: Rewers - debiut fabularny Borysa Lankosza według scenariusza Andrzeja Barta. Inne spojrzenie na Polaka w historii, o którym nasze kino opowiada ostatnio głównie w tonacji bohaterskiej czytanki (...) Żywy film, odwołujący się do inteligencji widza, wprowadzający do polskiego kina jakiś nowy ton, wybijający jakieś okno. Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza
To film, jakiego dawno w Polsce nie było. Rewers jest lekki, ale nie błahy, łączący politykę z prywatnością, ale nie historyczno-rozliczeniowy. Wysmakowany i genialnie opowiedziany! Magdalena Michalska, Dziennik
36-letni twórca (...) po prostu szanuje publiczność. Rezygnuje z nabożnego pokazywania bohaterstwa, zachowuje dystans do czasów, o których opowiada. Przede wszystkim jednak Lankosz pokazuje różne oblicza historii i, jak kiedyś von Donnersmarck w Życiu na podsłuchu, ucieka od zbyt łatwych osądów. Barbara Hollender, Rzeczpospolita
Rewers Borysa Lankosza zachwycił festiwalową publiczność i udowodnił, że w polskim kinie można debiutować mówiąc odważnie i swoim własnym głosem. Artur Cichmiński, Stopklatka.pl
Cykl polecają:
Aby zapewnić naszym specjalnym gościom maksymalny komfort filmy są wyświetlane przy słabo wyciemnionej sali oraz z dźwiękiem odpowiednio przyciszonym. Poza tym, świadomi niewygody towarzyszącej wyjściu z maluchem na drugie piętro, gwarantujemy, że nasza obsługa dołoży wszelkich starań, aby ten problem nie zaprzątał głowy naszych Widzów!
19 listopada zapraszamy na REWERS, najlepszy polski film tego roku z udziałem Marcina Dorocińskiego i Agaty Buzek!
Wśród zakupionych biletów na pokazy Baranków, raz w miesiącu odbywać się będzie losowanie nagród ufundowanych przez Pieluszkarnię lub Sklepik Naturalny.
BILETY: tylko 10 zł!
czwartek, 19 listopada, godz. 11.00
REWERS | REWERS
reż. Borys Lankosz, Polska 2009, 88'
34. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni 2009:
Grand Prix Złote Lwy
nagroda za główną rolę kobiecą - Agata Buzek
nagroda za drugoplanową rolę męską - Marcin Dorociński
nagroda za zdjęcia - Marcin Koszałka, nagroda za muzykę - Włodzimierz Pawlik, nagroda za charakteryzację
Nagroda Dziennikarzy, Don Kichot, Nagroda Polskiej Federacji Dyskusyjnych Klubów Filmowych, Nagroda Publiczności Multikino, nagroda organizatorów festiwali i przeglądów filmu polskiego za granicą, Nagroda Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych
Oscary 2010: polski kandydat do Oscara
Polskie wydarzenie filmowe roku! Obsypana nagrodami na festiwalu w Gdyni przewrotna czarna komedia o czasach stalinowskich.
Film Borysa Lankosza, błyskotliwie bawiący się możliwościami kina, oparty jest na scenariuszu wybitnego polskiego pisarza Andrzeja Barta. W Rewersie wystąpili Agata Buzek, Marcin Dorociński, Krystyna Janda i Anna Polony.
Film rozgrywa się w dwóch planach czasowych - wczesnych latach 50. oraz współcześnie.
Sabina (Agata Buzek), „szara myszka”, właśnie przekroczyła trzydziestkę. W jej życiu wyraźnie brakuje mężczyzny. Matka (Krystyna Janda) wie o tym najlepiej, dlatego próbuje za wszelką cenę znaleźć dla swojej córki odpowiedniego kandydata na męża. Całą sytuację kontroluje babcia (Anna Polony), ekscentryczna dama o ciętym języku, przed którą nie uchowa się żadna tajemnica. W starej kamienicy pojawiają się kolejni adoratorzy. Żaden z nich nie wzbudza jednak zainteresowania Sabiny. Pewnego dnia, „jak spod ziemi”, zjawia się tajemniczy Bronisław (Marcin Dorociński). Jego obecność rozpocznie serię zaskakujących zdarzeń, które ujawnią ciemną stronę kobiecej natury...
Debiutant Borys Lankosz został otoczony zespołem doświadczonych twórców polskiego kina: m.in. czarno-białe zdjęcia wykonał znakomity operator Marcin Koszałka, Magdalena Dipont wykreowała od podstaw w studio filmowym świat lat 50., a stylizowana na jazz lat 50. muzyka została napisana przez Włodka Pawlika.
Reżyser o filmie: Rewers to prowokująca umysł opowieść, która ma szansę (choćby i na chwilę) zniwelować istniejącą tak wyraźnie w naszej kulturze inklinację do „pomnikowego” odczytywania historii. Pozwala przyjrzeć się jej oczami zwykłych śmiertelniczek (co nie bez znaczenia, wciąż zbyt mało filmów powstaje o kobietach). Rewers daje też coś, co wytrawni widzowie kochają najbardziej - prawdziwą zabawę kinem.
Mocny punkt 34. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni: Rewers - debiut fabularny Borysa Lankosza według scenariusza Andrzeja Barta. Inne spojrzenie na Polaka w historii, o którym nasze kino opowiada ostatnio głównie w tonacji bohaterskiej czytanki (...) Żywy film, odwołujący się do inteligencji widza, wprowadzający do polskiego kina jakiś nowy ton, wybijający jakieś okno. Tadeusz Sobolewski, Gazeta Wyborcza
To film, jakiego dawno w Polsce nie było. Rewers jest lekki, ale nie błahy, łączący politykę z prywatnością, ale nie historyczno-rozliczeniowy. Wysmakowany i genialnie opowiedziany! Magdalena Michalska, Dziennik
36-letni twórca (...) po prostu szanuje publiczność. Rezygnuje z nabożnego pokazywania bohaterstwa, zachowuje dystans do czasów, o których opowiada. Przede wszystkim jednak Lankosz pokazuje różne oblicza historii i, jak kiedyś von Donnersmarck w Życiu na podsłuchu, ucieka od zbyt łatwych osądów. Barbara Hollender, Rzeczpospolita
Rewers Borysa Lankosza zachwycił festiwalową publiczność i udowodnił, że w polskim kinie można debiutować mówiąc odważnie i swoim własnym głosem. Artur Cichmiński, Stopklatka.pl
Cykl polecają: