ArtBoom Tauron Festival
ARTBOOM TAURON FESTIVAL
(pokazy towarzyszące)
12 i 14 czerwca 2010
ArtBoom Tauron Festival to eksplozja sztuki współczesnej w przestrzeni publicznej, sztuki, która prowokuje, zastanawia, wchodzi w interakcję z widzem, sprzyja kontemplacji. Jest to największy festiwal prezentujący w Krakowie sztukę współczesną: zarówno polską, jak i zagraniczną. Założeniem organizatorów jest stworzenie cyklicznego wydarzenia, które umożliwi trwały kontakt z najbardziej interesującymi zjawiskami w sztuce najnowszej.
Kino Pod Baranami zaprasza na dwa pokazy towarzyszące ArtBoom Tauron Festival.
12 czerwca zaprezentujemy Drawing Restraint 9, okrzykniętego „enfant terrible” sztuki współczesnej Matthew Barneya, natomiast 14 czerwca pokażemy filmy Jespera Justa - jednego z najważniejszych artystów na świecie posługujących się medium filmowym.
WSTĘP WOLNY!
Bezpłatne wejściówki na pokazy filmowe w Kinie Pod Baranami w ramach ArtBoom Tauron Festival można odebrać w dwóch punktach infoKraków - przy ul. św. Jana 2 i w Pawilonie Wyspianskiego, pl. Wszystkich Świętych 2 oraz w Kasie Kina.
sobota, 12 czerwca, 19.00
DRAWING RESTRAINT 9 | DRAWING RESTRAINT 9
reż. Matthew Barney, USA/Japonia 2005, 145'
Drawing Restraint 9 to kontynuacja rozwijającej się od 1987 roku serii Drawing Restraint, w której artysta badając możliwości aktu twórczego kreuje sytuacje zmuszające go do przełamywania ograniczeń własnego ciała poprzez doprowadzanie organizmu do krańcowego wysiłku. To niezwykłe dzieło filmowe, które bazuje na szintoizmie, japońskiej ceremonii parzenia herbaty, historii wielorybnictwa i zastępowania tłuszczy przez produkty wytwarzane w procesie rafinacji ropy naftowej. Ścieżkę dźwiękową do filmu skomponowała Björk.
poniedziałek, 14 czerwca, 19.00
JUST NIGHT - POKAZ FILMÓW JESPERA JUSTA
Filmy Justa dotykają problemu męskości obalając jej tradycyjne definicje. W niektórych jego filmach można zaobserwować nawiązania do greckich dramatów, w których wszystkie role grają jedynie mężczyźni, nawet w partiach, które w nowoczesnych produkcjach grane byłyby przez kobiety. W tym sensie mężczyźni prezentowani są jednocześnie jako dominujący i zdominowanymi. Innym centralnym motywem jest relacja między różnymi generacjami, przemijanie, pamięć.
(pokazy towarzyszące)
12 i 14 czerwca 2010
ArtBoom Tauron Festival to eksplozja sztuki współczesnej w przestrzeni publicznej, sztuki, która prowokuje, zastanawia, wchodzi w interakcję z widzem, sprzyja kontemplacji. Jest to największy festiwal prezentujący w Krakowie sztukę współczesną: zarówno polską, jak i zagraniczną. Założeniem organizatorów jest stworzenie cyklicznego wydarzenia, które umożliwi trwały kontakt z najbardziej interesującymi zjawiskami w sztuce najnowszej.
Kino Pod Baranami zaprasza na dwa pokazy towarzyszące ArtBoom Tauron Festival.
12 czerwca zaprezentujemy Drawing Restraint 9, okrzykniętego „enfant terrible” sztuki współczesnej Matthew Barneya, natomiast 14 czerwca pokażemy filmy Jespera Justa - jednego z najważniejszych artystów na świecie posługujących się medium filmowym.
WSTĘP WOLNY!
Bezpłatne wejściówki na pokazy filmowe w Kinie Pod Baranami w ramach ArtBoom Tauron Festival można odebrać w dwóch punktach infoKraków - przy ul. św. Jana 2 i w Pawilonie Wyspianskiego, pl. Wszystkich Świętych 2 oraz w Kasie Kina.
sobota, 12 czerwca, 19.00
DRAWING RESTRAINT 9 | DRAWING RESTRAINT 9
reż. Matthew Barney, USA/Japonia 2005, 145'
Drawing Restraint 9 to kontynuacja rozwijającej się od 1987 roku serii Drawing Restraint, w której artysta badając możliwości aktu twórczego kreuje sytuacje zmuszające go do przełamywania ograniczeń własnego ciała poprzez doprowadzanie organizmu do krańcowego wysiłku. To niezwykłe dzieło filmowe, które bazuje na szintoizmie, japońskiej ceremonii parzenia herbaty, historii wielorybnictwa i zastępowania tłuszczy przez produkty wytwarzane w procesie rafinacji ropy naftowej. Ścieżkę dźwiękową do filmu skomponowała Björk.
poniedziałek, 14 czerwca, 19.00
JUST NIGHT - POKAZ FILMÓW JESPERA JUSTA
Filmy Justa dotykają problemu męskości obalając jej tradycyjne definicje. W niektórych jego filmach można zaobserwować nawiązania do greckich dramatów, w których wszystkie role grają jedynie mężczyźni, nawet w partiach, które w nowoczesnych produkcjach grane byłyby przez kobiety. W tym sensie mężczyźni prezentowani są jednocześnie jako dominujący i zdominowanymi. Innym centralnym motywem jest relacja między różnymi generacjami, przemijanie, pamięć.