Dojrzałe kino - Amadeusz
Kino Pod Baranami zaprasza na cykl seansów pod nazwą „DOJRZAŁE KINO”. To pokazy premierowych filmów z bieżącego repertuaru adresowane do starszej widowni. Prezentowanym filmom towarzyszy krótkie wprowadzenie, a po seansie Kino Pod Baranami funduje widzom kawę, herbatę i ciasteczka, które są zaproszeniem do wspólnej rozmowy na temat obejrzanego filmu. Gospodarzem spotkań jest Pani Red. Maria Malatyńska.
Zapraszamy na owocne spotkania dojrzałych widzów z dojrzałymi, wartościowymi filmami, w środy o godz. 11.00.
Dojrzałe kino, jak dojrzałe wino - to pełnia smaku!
Bilety dla seniorów: tylko 11 zł.
środa, 17 listopada, godz. 11.00
AMADEUSZ | AMADEUS
reż. Miloš Forman, USA 1984, 158'
Oscary 1985:
Najlepszy film, najlepszy reżyser - Miloš Forman, najlepszy aktor - F. Murray Abraham, najlepszy scenariusz adaptowany - Peter Schaffer, najlepsza scenografia, najlepsze kostiumy, najlepsza charakteryzacja, najlepszy dźwięk
Złote Globy 1985: najlepszy film, najlepszy reżyser, najlepszy aktor, najlepszy scenariusz,
Brytyjskie Nagrody Filmowe BAFTA 1986: najlepsze zdjęcia, najlepszy montaż, najlepsza charakteryzacja, najlepszy dźwięk,
Cezary 1985: najlepszy film zagraniczny
Film uważany za jedno z najwybitniejszych dokonań w historii kina i za zwieńczenie amerykańskiego epizodu w karierze Miloša Formana.
Darzył go wielką nienawiścią i równie wielkim podziwem. Antonio Salieri po raz pierwszy widział Mozarta, występującego jeszcze jako dziecko. Już wówczas zazdrościł mu talentu, owej iskry bożej, którą tamten posiadał. A potem nie mógł znieść uwielbienia, jakim Wiedeń obdarzył Wolfganga Amadeusza. Postanowił więc go zniszczyć. Ten konflikt pomiędzy dwoma kompozytorami XVIII-wiecznymi wymyślił dramaturg Peter Shaffer, na ekran zaś przeniósł Miloš Forman.
Amadeusz stał się wielkim przebojem kin w latach 80., zgarniając w 1985 roku osiem Oscarów, w tym za reżyserię oraz pierwszoplanową rolę męską (dla odtwórcy roli Salieriego, F. Murraya Abrahama). Mozart (grany przez Toma Hulce'a) w ujęciu Formana bardziej przypomina gwiazdę muzyki pop niż "poważnego" kompozytora. Reżyser zaś, dla którego była to bardzo osobista wypowiedź, wyszedł poza anegdotę o rywalizacji dwóch muzyków. Amadeusz to opowieść o boskim pierwiastku, który drzemie w artyście, oraz o tym, jak trudno zachować artystyczną wolność.
Film perfekcyjny. Mick La Salle, San Francisco Chronicle
Jednym z największych dokonań Amadeusza jest ten, że pozostaje jednym z nielicznych przykładów filmów nagrodzonych Oscarem, które rzeczywiście zasłużyły na to wyróżnienie. Gregory Weinkauf, New Times (L.A.)
Amadeusz z każdą minutą coraz bardziej zbliża się do doskonałości. Jack Matthews, New York Daily News
Partnerzy:
Zapraszamy na owocne spotkania dojrzałych widzów z dojrzałymi, wartościowymi filmami, w środy o godz. 11.00.
Dojrzałe kino, jak dojrzałe wino - to pełnia smaku!
Bilety dla seniorów: tylko 11 zł.
środa, 17 listopada, godz. 11.00
AMADEUSZ | AMADEUS
reż. Miloš Forman, USA 1984, 158'
Oscary 1985:
Najlepszy film, najlepszy reżyser - Miloš Forman, najlepszy aktor - F. Murray Abraham, najlepszy scenariusz adaptowany - Peter Schaffer, najlepsza scenografia, najlepsze kostiumy, najlepsza charakteryzacja, najlepszy dźwięk
Złote Globy 1985: najlepszy film, najlepszy reżyser, najlepszy aktor, najlepszy scenariusz,
Brytyjskie Nagrody Filmowe BAFTA 1986: najlepsze zdjęcia, najlepszy montaż, najlepsza charakteryzacja, najlepszy dźwięk,
Cezary 1985: najlepszy film zagraniczny
Film uważany za jedno z najwybitniejszych dokonań w historii kina i za zwieńczenie amerykańskiego epizodu w karierze Miloša Formana.
Darzył go wielką nienawiścią i równie wielkim podziwem. Antonio Salieri po raz pierwszy widział Mozarta, występującego jeszcze jako dziecko. Już wówczas zazdrościł mu talentu, owej iskry bożej, którą tamten posiadał. A potem nie mógł znieść uwielbienia, jakim Wiedeń obdarzył Wolfganga Amadeusza. Postanowił więc go zniszczyć. Ten konflikt pomiędzy dwoma kompozytorami XVIII-wiecznymi wymyślił dramaturg Peter Shaffer, na ekran zaś przeniósł Miloš Forman.
Amadeusz stał się wielkim przebojem kin w latach 80., zgarniając w 1985 roku osiem Oscarów, w tym za reżyserię oraz pierwszoplanową rolę męską (dla odtwórcy roli Salieriego, F. Murraya Abrahama). Mozart (grany przez Toma Hulce'a) w ujęciu Formana bardziej przypomina gwiazdę muzyki pop niż "poważnego" kompozytora. Reżyser zaś, dla którego była to bardzo osobista wypowiedź, wyszedł poza anegdotę o rywalizacji dwóch muzyków. Amadeusz to opowieść o boskim pierwiastku, który drzemie w artyście, oraz o tym, jak trudno zachować artystyczną wolność.
Film perfekcyjny. Mick La Salle, San Francisco Chronicle
Jednym z największych dokonań Amadeusza jest ten, że pozostaje jednym z nielicznych przykładów filmów nagrodzonych Oscarem, które rzeczywiście zasłużyły na to wyróżnienie. Gregory Weinkauf, New Times (L.A.)
Amadeusz z każdą minutą coraz bardziej zbliża się do doskonałości. Jack Matthews, New York Daily News
Partnerzy: